BidTheatre ingår partnerskap med Tapad för Cross Device Identity Management

Digitala konsumenter använder idag i genomsnitt 3,6 olika Internet-anslutna enheter per person. För marknadsförare medför detta svårigheter att skaffa sig en samlad förståelse och bild av en användares digitala närvaro. Denna fragmentering leder till onödig repetition av marknadsföringsbudskap, och svårigheter att följa ett budskap från påverkan till handling.

I samarbete med Telenor-ägda Tapad kan BidTheatre idag erbjuda en betydande förstärkning av förutsättningarna att följa användare “Cross Device”. Med Tapads Device GraphTM kartläggs samband mellan en användares olika digitala identiteter och skärmar, från mobiltelefoner och tablets till bärbara datorer och smart-tv. Genom att i realtid använda dessa insikter ges en väsentlig förstärkning av möjligheten att rikta datadriven marknadsföring i mobiltelefonen, samt att reducera överexponering och få en enhetlig bild av konsumentens beteende. Tapads insikter stärker samtidigt också möjligheten att undvika bedrägliga aktörer inom det programmatiska ekosystemet.

- Vi är mycket entusiastiska av partnerskapet med Tapad, och ser möjligheten att erbjuda cross-device targeting som en strategisk milstolpe i utvecklingen av vår DSP, säger Marcus Johansson, grundare och VD på BidTheatre.

Om Tapad

New York-baserade Tapads lösningar används av trading desks, publicister och flertalet Fortune 500-företag. Med en noggrannhet på över 91% validerad av Nielsen, erbjuder Tapad en enhetlig helhetslösning för att följa konsumenter mellan skärmar.