Varför en Tankini är det ultimata att bära i sommar

Efter månader av kallt, vått, grått och eländigt väder har temperaturerna äntligen klättrat uppåt, och det är nu dags för dig att räkna ner dagarna till semestern. Det är verklige något med att bara ligga vatten i det heta solskenet, och som verkar få alla livets problem att bara försvinna. Som du vet, när det är dags för din semester i solen, eller till och med bara en dag vid havet, är det viktigt att välja rätt badkläder. Du vill känna dig stark, feminin, sexig som kvinna, och om du väljer rätt badkläder kan du göra exakt det. Det är ingen hemlighet att många av oss är självmedvetna om våra kroppar, men ser ofta vanliga svarta, oinspirerade badkläder, vilket aldrig är svaret. Vi förtjänar alla att se och känna oss som våra absolut bästa, är därför skapades tankinin. Tankinis kan verka relativt nya, men de har redan ändrat modet inom badkläder för alltid. Om du vill ha de ultimata badkläderna i sommar, är här en titt på varför tankinis är så underbara.

Vad är en tankini?

Först och främst ska vi börja dagens artikel genom att prata med dig om vad tankinis är. Om du är obekant med tankinis så har du gått miste om något. Men oroa dig inte, allt detta är på väg att förändras till det bättre. En tankini är i grunden en uber-sexig hybrid av ett linne och en bikini. Den är utformad speciellt för kvinnor som vill stoltsera sina kurvor och kvinnlighet, utan att visa mellandelen av kroppen. Det är en tvådelad baddräkt som har standard bikini bottnar och en övre halvan som är utformad i form av en tank top. Det erbjuder säkerhet, komfort och värme i vissa fall av ett stycke, med stil, bekvämlighet och sexualitet av en tvådelad. Med en tankini kan du bokstavligen njuta av det bästa av båda världarna medan på stranden, vid poolen, eller till och med bara sola i trädgården. Inte bara är de idealiska för kvinnor som inte vill utsätta mittendelen av kroppen, de är faktiskt så snygg och vackert gjort att de kan bäras av kvinnor som skulle mycket glatt utsätta sina midriffs på samma gång.

Olika stilar av tankinis

Så, nu när du har en bättre uppfattning om vad en tankini är, kommer vi att snabbt prata med dig om några av de olika stilar tankini där ute du kan välja mellan. Om du köper från ett välrenommerat företag som Vogeni, upptäcker du snabbt att det finns oändliga möjligheter när det gäller att välja den ultimata tankini för din semester under sommaren. Tankini toppar kan vara åtsittande, de kan vara ruggig, de kan vara lowcut, de kan ha en djup urringning, de kan ha en hög urringning, de kan lyfta bysten, erbjuda stöd, och de kommer även med Axelbandslös design, eller med avtagbara remmar för er oroliga tan linjer. När det gäller bottnarna är det stora med tankinis det faktum att du kan mixa och matcha om du vill. Det finns hög-midja tankini bottnar, du bära string, med din tankini, kan du bära badbyxor med dem, hög-ben kalsonger, val är oändliga. Så långt som mönster går, det finns alla typer av underbara mönster att välja mellan. Du kan välja levande färger, neutrala färger, blommönster, fläckar, ränder, geometriska mönster, flerfärgade tankinis, och mycket, mycket mer dessutom.

Praktiska tips om att hitta rätt tankini för dig

Nu ska vi hjälpa dig att välja din dröm tankini så att du ser och känner ditt absolut bästa när det är dags att pryda dig med din fantastiska badkläder. Här är några användbara tips som hjälper dig att välja din dröm tankini.

Välj stilar som smickrar din kroppstyp- Kvinnor är lika vackra inifrån och ut, och en sak som gör dem så vackra är deras individualitet. Kvinnor kommer i alla former och storlekar, och det är viktigt att välja en tankini som smickrar din kroppstyp. Om du är en klassisk päronform, kan du upptäcka att hög-midja tankini bottnar och en ruggig tankini topp hjälper till att accentuera dina kurvor och dölja de delar som många päronformade kvinnor tenderar att känna sig medvetna om. Om du vill ha en tankini som är bantning på mitten av sektionen, kanske om du är äppelformad, fungerar Hög midja bottnar igen mycket bra. Om du vill ha lite mer klyvning kan du köpa vadderade tankini toppar som hjälper till att lyfta bröstet och ge dig en ännu mer imponerande klyvning.

Omfamna dina kurvor - Alldeles för många kvinnor där ute är tyvärr så självmedvetna om sina kroppar att de istället gömmer dem under överdimensionerade baddräkter som inte gör någonting för sina silhuetter alls. Damer, göm inte era kurvor, omfamna dem istället med en fantastisk tankini. Om du har en peachy booty, täck inte den med överdimensionerade badbyxor, gå med tankini bottnar som accentuerar den. Om du är busty, visa upp tjejerna med en stödjande tankini topp som lyfter, separerar och stöder.

Prova olika mönster - Ibland lönar det sig att lämna din komfortzon. När du handlar en tankini, överväg att välja färger, mönster, stilar och mönster som du kanske inte är van vid. Tvinga dig själv utanför din komfortzon och prova något nytt. Det är där det lönar sig att prova innan du köper, även om många företag som Vogeni, erbjuder en no-hassle avkastning politik på alla sina objekt när beställt online ändå. I stället för en generisk svart tankini, varför inte gå med djärva och levande färger som du inte har provat förut? Om alla är vana vid att se dig bära ränder, varför inte ställa katten bland duvorna och chocka alla med fläckar eller blommönster istället? Det skulle ta oss för alltid att lista alla möjliga alternativ när det gäller design och stil, men ta det från oss, det lönar sig att prova något nytt. I det värsta scenariot, om du inte gillar den nya designen kan du alltid återgå till vad du vet att du gillar.

Håll koll på dina mätningar - Innan du går online och beställer din tankini från Vogeni är det viktigt att känna till dina mätningar. Alltför många kvinnor där ute förlitar sig på storlek nummer i motsats till mätningar, och undrar varför deras kläder inte ser samma på dem som det gör på någon annan, trots att, på papper, de är båda samma storlek. Två kvinnor som är båda storlek 18 till exempel, är inte garanterade att se likadana ut i tankini. En kvinna som bär en storlek 18 kan vara en timglasform, medan en annan kan vara päronformad. Det betyder att en identisk storlek 18 tankini skulle se väldigt annorlunda ut på dem båda. Om du känner till dina mätningar kan du sedan välja tankinis som kommer att smickra din figur, plus om du handlar med Vogeni kan du dra nytta av deras anpassningsfunktioner.

Se till att det är bekvämt - Lika häftigt som det är att se bra ut medan man visar sig i solskenet vid havet, poolen eller någon annanstans, är det viktigaste att känna sig bekväm. Det spelar ingen roll hur bra du ser ut, om du inte är bekväm i din tankini, kommer nyheten att se bra ut mycket snabbt. Var ärlig mot dig själv när du försöker på din tankini och om det inte är bekvämt, eller om du känner dig begränsad i det, är det dags att hitta en tankini som är bekväm.

Varför köpa en tankini i första hand?

Vi har tittat på vad tankinis är, vi har täckt de olika stilalternativen, och vi har hjälpt dig att hitta den perfekta tankini. Nu är det dags att prata om varför tankinis är så fantastiska i första hand. Här är flera fantastiska skäl att bära en tankini.

Tankinis öka ditt självförtroende - låt oss inse det, kroppsförtroende är något som saknas enormt i den moderna världen. Det finns gott om både män och kvinnor som lider med kropp förtroende frågor, som kan göra vad som borde vara en trevlig upplevelse som att gå till stranden, känns som en mardröm. Om du är självmedveten om din kropp och inte vill avslöja din midsection, är en tankini perfekt. Tankinis tillåter kvinnor att täcka de delar av sina kroppar som de vill gömma, samtidigt som de avslöjar de delar av sina kroppar som de vill visa upp. Med en tankini kan du se feminin, sexig och lockande samtidigt mår bra om dig själv i processen. Tankinis gör underverk för ditt självförtroende, oavsett hur du känner för din kropp.

Tankinis erbjuder stöd - när det gäller badkläder för kvinnor är en av de viktigaste övervägandena stöd för bysten. När du bär badkläder, måste du veta att dina bröst stöds och att de kommer att hållas på plats. Det sista du vill när du simmar är att "poppa ut" och ge alla på stranden en syn. Tankinis är bra eftersom de erbjuder massor av stöd för alla byster. För bustier kvinnor finns tankinis med bygel koppar, stödjande remmar och koppar utformade för att hålla brösten ordentligt på plats utan att lämna bäraren obekväma. För mindre byster finns vadderade koppar, som lyfter och erbjuder en mer imponerande klyvning. Oavsett storlek dina flickor är, kan du vara säker på att det finns tankini toppar där ute som är utformade för att erbjuda maximal nivå av komfort och stöd för bröstet vid alla tillfällen.

Du kan mixa och matcha – Naturligtvis är tankinis utformade som en tvådelad så som standard, de flesta av dem att komma med matchande toppar och bottnar. Vad är särskilt användbart om en tankini är dock det faktum att du kan mixa och matcha så att du kan para olika toppar med olika bottnar. Detta är bra eftersom det gör att du kan skapa dina egna unika stilar och mönster. Du kan para ihop toppar med bottnar i färger och mönster som smickrar varandra, eller så kan du få innovativa och prova något unikt som, vågar vi säga, parning fläckar upp med ränder! Förutom det, det är nyttan också eftersom inte alla vill spendera åldrar söker matchande tankini bottnar så om du är i en kapplöpning och inte kan hitta bottnar som går med toppen, vem bryr sig? Bara kasta ett par bikini bottnar på, och du är redo.

Tankinis är praktiska - När du ska ner på stranden måste bekvämligheten vara en faktor. Till exempel, efter att ha kommit ut ur havet och täckt av salt och sand, kanske du vill klä av och träffa duschar. Tankinis kan du klä snabbare och få ändras snabbare. Då är det självklart bekvämligheten när det gäller att gå på toaletten.

Tankinis är bekväma - Ett vanligt klagomål när det gäller badkläder i ett stycke, är det faktum att det ofta är restriktivt och obekväma. Det stora med tankini badkläder är dock att det inte bara ser bra ut, men det har också utformats med komfort i åtanke samt stil. Tankinis är i allmänhet gjorda med material som är mjukt, bekvämt, stödjande, som hjälper din hud att andas. Vogeni lagerför ett fantastiskt utbud av tankinis gjorda av premiummaterial som inte bara är snygga, men det råkar också vara mycket bekvämt. Simma i havet, plaskar på stranden, och gör din bästa Baywatch intryck kommer att vara lika enkelt som ABC när du kastar på en tankini.

Varför Vogeni?

Vogeni är en av Europas främsta nätbutiker för dam och mode, de erbjuder ett brett utbud av fantastiska kläder för dam i olika former, storlekar, stilar och mönster. De erbjuder ett omfattande urval av badkläder, inklusive tankinis som vi just har tittat på ovan, samt one piece badkläder, bikinis, och mycket mer dessutom. Om du letar efter en fantastisk ny tankini eller två innan din semester och tripp ner till stranden, var noga med att kolla in Vogenis hemsida och kolla in exakt vad de har på lager.