Akustikdekor till nya restaurangkonceptet 18|89

Nyhet   •   Jun 02, 2017 09:39 CEST

18|89 Fast Fine Pizza öppnade upp dörrarna i mars som serverar kvalitetspizza på tre minuter i en lyxig miljö. De har kombinerat lyxmaterial såsom unika marmorskivor, klassiska paneler av betong och contemporary streetart. Den världskända graffitiduon PichiAvo har prytt väggarna med graffitikonst.

Big Images roll i projektet var alltifrån kreativ partner vid originalframställning till installation, allt i ett nära samarbete med kunden från första kontakt. Skräddarsydda akustiktak i form av ramupphängda akustikskivor klädda i tyg, samt ytterligare akustikplattor som vi levererade i rätt kulör för att smälta in i taket. Utanför restaurangen har vi installerat en ljuslåda med ljudabsorberande effekt, och i Moodgallerians skyltfönster kan man se 18|89’s snygga take-awaybox i ljuslådeformat!

Vi har intervjuat Benjamin Westling; CEO på Livit Design som är en av grundarna av restaurangen. Läs intervjun här!

Kommentarer (0)

Kommentera