BIG Travel i globalt samarbete med Radius Travel

Från årsskiftet ingår BIG Travel i det globala nätverket Radius Travel. Radius är ett nätverk av internationella resebyråer som levererar resebyråtjänster till globala affärsresekunder. Som medlem i nätverket kommer BIG Travel kunna erbjuda alla multinationella företag i Skandinavien denna lösning vilket innebär att BIG Travels affärsresevolym dubbleras.

"-Äntligen får vi inom BIG Travel möjligheten att erbjuda hela den skandinaviska marknaden globala resebyrålösningar vilket vi önskat under lång tid. Radius Travel affärsidé är något annorlunda jämfört med andra globala aktörer på det sättet att de inte bedriver en egen resebyråverksamhet utan samordnar nätverkets multinationella kundbas", säger BIG Travels VD Jan-Anders Holmqvist.

"-Vi är verkligen glada att ha en TMC med BIG Travels driv- och entreprenörsanda som partner i Radius Travels nätverk, samtidigt som man leds av en ledningsgrupp med en exceptionell kompetens inom affärsresesegmentet. Detta kommer att bli en stor tillgång för nätverket i sin helhet", kommenterar Stephen Woodford, Director Agency Networks EMEA hos Radius Travel.

Läs mer om Radius Travel

• Livsstil, mode, fritid

BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor med 20 resebyråer i Sverige.
Vi är verksamma inom tre affärsområden: Affärsresor, Privatresor samt Grupp & Konferensresor. Vi har ett brett utbud inom flyg, charter, äventyrsresor, kryssningar, rundresor mm.

Med mer än 30 års erfarenhet är det vår målsättning att vara de självklara valet för resenären.Genom att samla marknadens utbud av resor, flyg och hotell på ett och samma ställe kan vi erbjuda våra kunder bästa möjliga pris och service oavsett typ av resa. Oavsett om du bokar din resa på nätet, per telefon eller genom besök i våra butiker ska du erbjudas omtanke, engagemang och tillgänglighet.

Bolaget ägs av FAAV Travel Invest AB och är medlem av SRF, Svenska Resebyråföreningen. Vi är IATA-ackrediterade och ISO certifierade. Lagstadgad resegaranti är ställd till Kammarkollegiet och vi är genom medlemskap i Svenskt Näringsliv och Almega Tjänsteföretagen kollektivanslutna.