BIG Travel skänker en kvarts miljon till 1,6 miljonerklubben

BIG Travel har ett samarbete med 1,6 miljonerklubben.

-”Ett samarbete som vi i klubben är stolta över och framförallt att BIG Travel under kampanjperioden "Woman in Red" genererade nära en kvarts miljon kronor (244.350 kr) till organisationen genom alla bokade privatresor under kampanjperioden” , säger 1,6 miljonerklubbens grundare Alexandra Charles..

BIG Travel har även ett nära samarbete med klubben när det gäller att arrangera gruppresor till organisationens medlemmar.

-”Resorna har ett fokus på hälsa och välbefinnande, en trend som växer, kanske tack vare att vi måste hitta en balans mellan arbete och fritid. Det råder ingen brist på idéer till resor och vi är glada att kunna förverkliga några av dessa idéer”, säger Johan Rejhagen, Marknadsdirektör på BIG Travel.

1,6 & 2,6 miljonerklubben är en ideell kvinnohälsoorganisation som grundades 1998 och som arbetar för kvinnors hälsa. Organisationen informerar och inspirerar till bättre hälsa och värnar om kvinnans situation i samhället i stort, bland annat på arbetsmarknaden och som kulturbärare. De arbetar för att genusaspekten ska bli en obligatorisk del i medicinsk forskning och läkarutbildning. De driver även egna projekt för kvinnors hälsa med fokus på förebyggande hälsa och kunskapsspridning.

Namnet på föreningen har sitt ursprung i att det 1998 fanns 1,6 miljoner kvinnor över 45 år i Sverige. Tio år senare, år 2008, bildades gruppen 2,6 miljonerklubben www.2.6miljonerklubben.com för de yngre kvinnorna, från 25 år och uppåt. 1,6 och 2,6 miljonerklubben arbetar för samma mål – vi vill förbättra kvinnors hälsa och välmående. Alla över 18 år är välkomna som medlemmar i föreningen (även män).

1,6 & 2,6 miljonerklubben har ca 33 000 medlemmar vilket gör dem till en av landets största ickepolitiska kvinnoföreningar. Organisationen ger ut en tidning, böcker, kalender och samt arrangerar ett 40-tal seminarier och politiska hearings per år. Dessutom anordnas resor, utflykter och motions- och kulturevenemang. Genom insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa delar föreningen ut forskningsstipendier om kvinnohjärtat.

• Konst, kultur, underhållning

BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor. I koncernen ingår också Resecity och tillsammans driver vi 33 resebyråer i Sverige. Vi har också verksamhet i Danmark och Norge. I Finland ingår via VIP Travel i koncernen. Globalt har vi ett samarbete med Radius Travel.
Vi är verksamma inom tre affärsområden: Affärsresor, Privatresor samt Grupp & Konferensresor. Vi har ett brett utbud inom flyg, charter, äventyrsresor, kryssningar, rundresor mm.

Med mer än 30 års erfarenhet är det vår målsättning att vara det självklara valet för resenären. Genom att samla marknadens utbud av resor, flyg och hotell på ett och samma ställe kan vi erbjuda våra kunder bästa möjliga pris och service på alla typer av resor. Oavsett om du bokar din resa på nätet, per telefon eller genom besök i våra butiker står vi för omtanke, engagemang och tillgänglighet.

Bolaget ägs av Taptum AB och är medlem av SRF, Svenska Resebyråföreningen. Vi är IATA-ackrediterade och ISO certifierade. Lagstadgad resegaranti är ställd till Kammarkollegiet och vi är genom medlemskap i Svenskt Näringsliv och Almega Tjänsteföretagen kollektivanslutna.

Det är vår målsättning att vara det självklara valet för alla resenärer.

Din resa - vårt jobb!