Duells - ny Leatt-distributör

Duells har nått en ny framgång i sin strävan att ha det främsta utbudet av starka varumärken. Duells blir nu distributör av Leatt i Sverige. Leatt är världsledande inom personlig säkerhetsutrustning inom motorsport och cykel med bland annat CE-godkända nackskydd.

- Det känns som att många bitar faller på plats för oss nu när vi får in Leatt i huset. Duells har som ett av sina huvudmål att vara den absolut starkaste leverantören inom personlig skyddsutrustning och Leatt har produkter som passar i flera av våra kataloger, självklart inom MC både för cross och onroad, men även inom cykel, snöskoter och ATV, säger Jesper Demén, affärsområdeschef för MC på Duells.

- Duells är helt rätt val av distributör för oss. De har det största och mest effektiva distributionsnätet i Skandinavien och dessutom en varumärkesportfölj där Leatt passar in perfekt, säger Erik Olsson, Europachef för Leatt.

Duells tar över distributionen av Leatt från och med 1 april.

• leatt
  • duells
  • nackskydd
  • skydd
  • skyddsutrustning
  • cross
  • motocross
  • axelskydd

Duells grundades 1932 och är idag Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom sex produktområden; motorcykel, moped, cykel, ATV, snöskoter och marint. Sortimentet är uppbyggt för att vara heltäckande och innehåller de främsta internationellt starka varumärkena. Produkterna finns hos mer än 4000 återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark.

Duells har över hundra medarbetare vid huvudkontoret i Göteborg och filialkontoren i Roskilde, Oslo och Östersund.