Extra Evil och Duells knyter samarbete med Northern Light Films

Extra Evil och Duells kan stolt presentera sitt nya samarbete med Northern Light Films. Northern Light Films har under säsongen jobbat hårt med att skaffa material till sin nya film som hade världspremiär i Östersund under skoterns dag i helgen.

”-Åkarna i Northern Light leverera åkning i världsklass och och det känns som en självklar satsning från får sida att vilja vara delaktig i deras framtida projekt säger Eric Nordström marknadsansvarig på Extra Evil".

Northern Light Films kommer från Extra Evil och Duells köra i kläder från Jethwear, goggles från Dragon, hjälmar från Fly och kroppsskydd från Leatt.

”-Valet att samarbeta med Extra Evil och Duells gjordes mycket på grund av deras förstklassiga produkter och närhet och förståelse för marknaden säger Fredrik Andersson filmare och ansvarig för Northern Light Films."

• extra evil
  • northern light films
  • duells

Duells är Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom motorcykelmotocrossmopedcykelATVsnöskoter och marint. Sortimentet är heltäckande med fokus på internationellt starka varumärken och du hittar produkterna hos över 2500 återförsäljare. Duells grundades 1932 och har sitt huvudkontor i Göteborg med filialkontor i Roskilde, Oslo och Östersund.

Duells är sedan 2013 en betydande del av Moteo, en europeisk koncern som är en av de största och mest expansiva bolagsgrupperna inom import och distribution av fordon, delar och tillbehör i mc-branschen.

Under året förvärvade vi bolaget Extra Evil som markerar vår höga ambition att fortsätta vara ledande inom tillbehör, personlig utrustning och reservdelar till snöskotermarknaden, där vårt sortiment nu blivit komplett.

Frida Svedberg

Marknadskommunikatör +46 31 727 63 02