Organisatoriska förändringar

Med bakgrund av den framtida strategin för Bihr Europé, "The Road Ahead", vill vi meddela följande organisatoriska förändringar inom Duells.

Från och med 1 Mars kommer Jesper Demén ta över som Commercial director för Duells. Jesper har många år på Duells och har bland annat tidigare jobbat som både Affärsområdeschef samt nu senast Chief Product. Jesper kommer fokusera på försäljning och marknad samt utveckling av den nordiska marknaden och leda Duells mot våra gemensamma mål.

Vi önskar Jesper lycka till i hans nya roll på Duells!

Duells är Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom motorcykelmotocrossmopedcykelATVsnöskoter och marint. Sortimentet är heltäckande med fokus på internationellt starka varumärken och du hittar produkterna hos över 2500 återförsäljare. Duells grundades 1932 och har sitt huvudkontor i Göteborg med filialkontor i Roskilde, Drammen och Östersund.

Duells är sedan 2013 en betydande del av Moteo, en europeisk koncern som är en av de största och mest expansiva bolagsgrupperna inom import och distribution av fordon, delar och tillbehör i mc-branschen.