Pure Eco Range - nu går det att vara ännu mer miljövänlig som cyklist

Alla vet att det mest miljövänliga transportalternativet är att cykla. Men det finns aspekter av cykellivet som inte alltid håller högsta miljöprofil, exempelvis de kemiska produkter som man använder vid rengöring och service. Men nu finns Pure, en produktserie med miljövänlig olja och rengörningsmedel för din cykel.

Pure tillverkas av Weldtite, världsledande tillverkare av kemiska produkter för cyklar. Alla produkter i Pure-serien är helt fria från både petroleumbaserade tillsatser och teflon (PTFE). Alla förpackningar, etiketter och flaskor är dessutom tillverkade av återvunnet material.

Pure Eco Range består av följande produkter:

• Bike Wash, cykeltvätt
  • Bike Degreaser, avfettning
  • Bike Grease, fett för styrlager, vevpartier etc.
  • Bike Oil, cykelolja
  • Wet Lube, kedjeolja för blöta och leriga förhållanden
  • Dry Lube, kedjeolja för torra förhållanden
  • Bike Protector, cykelpolish som rengör och polerar

Priserna ligger mellan 79:- och 119:- och du hittar produkterna hos välsorterade cykelfackhandlare.