Bilfinger har nöjda kunder inom teknisk isolering

Återkommande kunder och kunder som ökar sitt beställningsomfång är ett bra bevis på att vi som leverantör uppfyllt och fortsätter uppfylla våra kunders förväntningar.

Här kommer ett axplock av de senaste beställningarna tillhörande vår filial i Karlstad.

Beställning från Österrikiska FMT-Ferro Technic GmbH gällande isolering av ny torkanläggning på Rottneros Bruk.

Utöver ordern från FMT har vi även fått en order direkt från Rottneros Bruk AB gällande isolering av all utrustning och rör tillhörande pågående utbyggnad av CTMP.

Båda jobben påbörjas i augusti och är tillsammans i dagsläget över 2200m².

Andritz AB har också beställt våra tjänster till projekt Lime Flash Bäckhammar. Här ska kanaler och utrustning isoleras runt den nya förvärmningen av mesan. Projektet är på ca 600 timmar och påbörjas även det i augusti.

ByggDialog AB placerade sin beställning gällande isolering av rör och ventilationskanaler, samt brand- och ljudtätning till hela sitt projekt Hultsbergsskolan Karlstad hos Bilfinger. Jobbet i stort innefattar ca 3000 m2 nybyggnad och 8000 m2 ombyggnad och kommer att sträcka sig över nästa år. Att få helhetsansvaret för all isolering och brandtätning i detta stora projekt tyder på att vi nu fått byggarnas förtroende och insikt i att det oftast är lönande att ha en leverantör som klarar av att genomföra samtliga dessa arbetsområden!

• i fokus på bilfinger
  • isolering & piping