Sinfra utser Bilfinger till ramavtalsleverantör

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2020 08:10 CET

Sinfra och Bilfinger Industrial Services Sweden AB har tecknat ramavtal gällande ”Revisions- och underhållstjänster för produktionsanläggningar”.

Sinfra (Svensk Inköpscentral för Infrastruktur Ekonomisk förening) är en nationell inköpscentral som arbetar med att färdigställa hållbara upphandlingar för sina ca 250 medlemmar. Sinfra´s strävan är att alltid tillhandahålla de bästa, mest hållbara produkterna och tjänsterna, både ur tekniskt, miljömässigt, ekonomiskt samt ur ett CSR-perspektiv.

Vi på Bilfinger är mycket stolta och glada över att blivit utvald som leverantör till Sinfra´s medlemmar, och ser det som ett kvitto på vår ständiga strävan att vara en leverantör som står för kvalité, alltid med högsta fokus på Hälsa, Säkerhet och Miljö.

Bilfinger Industrial Services är en multidisciplinär leverantör som erbjuder projektering, service, installation och rena ingenjörstjänster inom områdena mekanik, el, automation och isolering.

Bolaget levererar allt ifrån långsiktiga partnerskapsavtal, kompletta entreprenader/turnarounds till enstaka tjänster, och verkar huvudsakligen inom petrokemi-, papper&massa-, energi- och stålindustrin.

I Sverige har bolaget en omsättning på ca 1,1 miljarder kronor och ca 800 anställda. Bolaget ingår i den tyska Bilfinger-koncernen med 36 000 anställda.

Läs mer om oss på www.is-sweden.bilfinger.com

Kommentarer (0)

Kommentera