Kommuniké från Bilias årsstämma 2019

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2019 15:34 CEST

Bilia AB:s årsstämma hölls måndagen den 8 april 2019, i Stockholm.

Om Bilia

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar samt ­tilläggstjänster såsom finansiering och försäkring. Bilia har 134 anläggningar i Sverige, ­Norge, ­Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter, en i Sverige och en i Norge.

Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia, Alpine Cars samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia. Bilias drivmedels­affär ­omfattar försäljning av drivmedel och biltvätt.

Bilia har omkring 4800 medarbetare och omsättningen 2018 var 28,4 Mkr. Huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Bilia-aktien finns sedan 1984 noterad på NASDAQ OMX Stockholm. 2018 ingick den i indexet OMX Stockholm Mid Cap.
För mer information, besök bilia.com

Kommentarer (0)

Kommentera