Biljett Nu vänder sig direkt till Springsteen-kunder.

Med anledning av vår oacceptabla hantering av en del biljetter till konserterna med Bruce Springsteen ber vi nu om ursäkt till de drabbade kunderna. Detta pressmeddelande är riktat direkt till er.

Vi förstår vidden av vårt misslyckande och inser att ni sett fram emot denna helg under en lång tid samt att många av er rest långväga för att uppleva Springsteen i helgen. Under de senaste dagarna har det varit väldigt svårt att nå oss (ibland omöjligt) och detta beror på väldigt hög belastning och att vi jobbat i princip dygnet runt med att försöka lösa det som inträffat och detta arbete fortlöper även under dagen idag och imorgon lördag. Detta är en förklaring, ingen ursäkt men trots allt kan vi inte mer än att beklaga vår underprestation när det gäller vår kontakt med er. Vi arbetar nu för att så många som möjligt skall få sina biljetter men tyvärr kan vi inte garantera att allt kommer att lösa sig.

Biljett Nu kommer självklart att ersätta hela biljettpriset till alla er som drabbats av detta och vi ber er att återkomma till oss på reklamationer@biljettnu.se Vänligen uppge era samtliga bank- och kontouppgifter samt ordernummer så att vi på snabbast möjliga sätt kan återbetala er. Vi kommer att göra vårt yttersta för att detta skall gå så fort som möjligt. Övriga ersättningskrav mailas till samma adress.

På en punkt måste vi dock försvara oss: Trots er ilska och besvikelse accepterar vi inte personangrepp på vår personal och vi måste be er att lämna dessa utanför era eventuella offentliga klagomål på internet och i andra medier.

Vi är medvetna om er besvikelse, ilska och den enorma skada vi åsamkat er och att vi, när allt kommer till kritan, aldrig kommer att kunna kompensera er uteblivna konsertupplevelse. Detta ansvar vilar på våra axlar och vi beklagar återigen djupt vårt agerande.

Robert Jakobsson, Verksamhetschef.