Press release -

Billion Dollar Babies nya skiva är inspelad – följ med in i studion och se hur inspelningen gick till.

Billion Dollar Babies har just avslutat inspelningen av deras nästkommande skiva som hittills saknar namn. Med en ny sättning är bandet återigen komplett sedan årsskiftet och siktet är nu inställt på en mörk (läs ljus) framtid. Albumet har producerats av Rikard Löfgren (Deathstars, Mustasch, Sparzanza) som även ligger bakom bandets senaste släpp House Of Dreams Pt1.

Musiken till albumet har spelats in live på BoomTown i Borlänge av Erik Berglund för att fånga den livekänsla som bandet förmedlar på sina konserter. Sång, andra pålägg och mix är gjord i Leon Music Studio i Karlstad av Rikard Löfgren.

Jämfört med tidigare Billion Dollar Babies skivor är soundet och låtarna råare och hårdare än förut. Texterna är genomgående mörka historier om dekadens i alla dess former och behandlar allt från maktbegär, droger till psykisk ohälsa.

Releasedatum för albumet är ännu oklart likaså vilket skivbolag som kommer att släppa skivan.

Med sina explosiva gitarriff, starka melodier och sina glödheta liveshower krossar Billion Dollar Babies allt i sin väg. Det låter som en blandning av Ozzy Osbourne och Rob Zombie dirigerat av Quentin Tarantino med självaste Djävulen i huvudrollen. Efter mer än 200 liveframträdanden bland annat på Peace & Love, Sweden Rock Festival och Rock Weekend samt ett antal festival-­och klubbturnéer runt om i Europa, har Billion Dollar Babies skaffat sig ett gediget rykte som en av landets mest underhållande liveakter inom sin genre.

Billion Dollar Babies är
Frankie Rich - Sång
Max Lander - Gitarr
Ewil 13 - Bas
Pat Kramer - Gitarr
Danny Dread - Trummor

Pro shot studio documentary Pt.1 & Pt.2.
youtube.com/watch?v=X-IuCDbn1L8
youtube.com/watch?v=7o7HdXNWTHM

För information om Billion Dollar Babies:
www.billiondollarbabies.nu
www.facebook.com/bdbabies