KIA Privatleasing

Ingen har väl missat KIA´s snabba framfart på den Svenska bilmarknaden? Det sydkoreanska bilmärket kom in på den svenska marknaden och erbjöd något som Svensken gillar, garantier. Sju års nybilsgaranti sägs vara en av framgångsfaktorerna som gjort att Kia just nu ligger väldigt bra till vad det gäller både försäljning och privatleasing.

Läs mer om Kia Privatleasing här

Din månadskostnad kommer inte alltid vara fast som man lätt kan tro. Räntan som är inkluderad i månadskostnaden är rörlig vilket kommer göra att kostnaden kommer variera lite månad för månad. Standardavtalet är på 1500 mil per år och det går att lägga till extra mil mot en kostnad. Om det är så att du kör mer än den tilltänkta körsträckan hör av dig till din återförsäljare och fråga om råd. När du leasar en Kia står du som brukare på bilen och KIA äger fortfarande bilen genom deras finansbolag. Detta ingår i KIA Privatleasing:

• KIA Försäkring
    I de flesta avtalen så ingår KIA Försäkring och det är Försäkringsbolaget IF som tillhandahåller märkesförsäkringen för KIA.
  • KIA ServiceavtalI månadsavgiften för KIA så ligger ett serviceavtal med. Det betyder att den servicen som uppstår under leasingtiden ingår och du behöver inte stå för någon kostnad.

När du privatleasar en Kia så ingår även försäkring, serviceavtal, nybilsgaranti och vägassistans om du någonsin skulle behöva hjälp på vägen. Några mer fördelar med att leasa en Kia är att du alltid kör en ny bil, du betalar ingen kontantinsats och har nybilsgaranti under hela avtalsperioden. I korta drag så handlar det om ett bekymmersfritt bilägande. Beroende på vilken modell och utrustning du väljer så kommer du få en månadskostnad där efter. De mindre bilarna är oftast billigare än de större bilarna.