KINGSPAN® lanserar installationsgolv som BIM-objekt

Kingspan Spanien, världsledare av installationsgolv och installation erbjuder en rad av sina mest efterfrågade system som BIM-objekt genom BIMobject® Cloud.

Kingspan Spanien är medvetna om ökningen av användandet av BIM i Spanien men även i resten av världen. Kingspan Spaniens syfte är att stötta denna process. Därför har de ingått ett samarbetsavtal med BIMobject® som en strategisk partner för att utveckla sina BIM-objekt. De Installationsgolv som nu finns tillgängliga som BIM-objekt är REG 600, REG 600 EB och FDEB G4-system. Dessa är skapade på engelska och spanska för både Revit och ArchiCAD.

Det har visat sig att Kingspans system är det mest kostnadseffektiva sättet att skapa flexibelt utrymme, som möjliggör en säker, bekväm och flexibel fördelning av alla byggtjänster. Dessa har installerats flitigt runt om i världen.

Följ länken för att ladda ner BIM-objekten kostnadsfritt från BIMobject Cloud:

“Kingspan Suelo Técnico, representative of Kingspan in Spain, invests in helping work of designers and architects by providing BIM objects. It is an efficient way to directly integrate our systems through various software programs during the design and planning phase of buildings, and minimising design mistakes“, säger Daniel Puebla, Commercial Director av Kingspan Spain.

“We are very pleased to bring these new objects to the BIMobject Cloud. It is another example of our high quality digital content from another world leading manufacturer“ säger Mario Ortega, General Director av BIMobject MADRID i Spanien.

Om KINGSPAN Spanien:

Kingspan startade 1996 och var ursprungligen inriktat på försäljning, distribution och installation av installationsgolv och relaterade produkter, centrerade kring Hewetson’s produkter. Detta varumärke var då en kvalitetsreferens som senare köptes av Kingspan-gruppen. Detta köp ingick i en expansionsprocess som utvecklats av Kingspan vilket ledde till att Kingspan blev världsledande inom installationsgolv.

Kingspan Suelo Tecnicos framgång i Spanien har varit en succé tillsammans med föreskrivarna som främst är arkitektkontor och kunder. Kingspan erbjuder inte bara kommersialisering av sina produkter, utan också en kompetenstjänst av installation som sluter en bra kvalitetscirkel samt skapar en bra relation mellan företaget och kunden. Dessutom har Kingspans tekniska personal utbildats inom installationsgolv och de förbättrar kontinuerligt sina kunskaper genom kurser, utbildningar samt besök på våra olika fabriker.

Om BIMobject®:

BIMobject AB utvecklar IT-verktyg, webblösningar och tjänster för skapandet, konverteringen och publiceringen av BIM-objekt på nätet och skapar en direktlänk mellan produkterna och föreskrivande led som använder BIM/CAD-system i bygg- och inredningsbranschen. http://bimobject.com