Ladda ned de senaste BIM-objekten till ditt projekt

Här hittar du ny information om produktlanseringar på BIMobject® Cloud, tekniska beskrivningar av BIM-objekt, senaste nyheterna från BIM-industrin samt kommande evenemang som BIMobject involverar sig i.

Ecophon
Saint-Gobain Ecophon, en av vinnarna av BIMobject Awards 2015, har lanserat en av de mest kompletta produktserierna på bimobject.com. Ecophon utvecklar, tillverkar och säljer akustiktak, väggpaneler och skärmar, som bidrar till en sund inomhusmiljö och till människors välbefinnande och prestationsförmåga.

Lanseringen består av ett stort utbud akustiklösningar för tak, väggar och skärmar i både Revit och ArchiCAD. BIM-objekten hjälper användare att effektivt planera och implementera olika typer av akustiklösningar. Oavsett om det är en taklösning i Revit eller smarta tillbehör i ArchiCAD, så förses användare med all nödvändig information; exempelvis ljudabsorbtions- och brandklassning samt länkar till all övrig dokumentation.

I Revit får man tillgång till installationsanvisningar och detaljritningar. I ArchiCAD går det att manuellt justera och konfigurera innertaksstrukturer såväl som placering av hängarna.

Följ denna länk för att se och ladda ned BIM-objekt från Ecophon

Jansen
Jansen AG, med högkvarter i Oberriet, Schweiz, är ett traditionsrikt företag som utvecklar, designar och tillverkar stålsystem för fönster, dörrar och fasader. Med sina genomtänkta systemlösningar bidrar Jansen till både ny inspiration och arkitektoniskt mervärde.

Efter att tidigare ha lanserat Revit-objekt på bimobject.com kan Jansen nu också erbjuda denna första produktlansering, brandskyddsdörren Janisol 2 EI30, för ArchiCAD. Precis som med Revit-objekten så erbjuder ArchiCAD-objekten ett val mellan enkel- och tvådörrssystem i olika tillval vad gäller material, glas och dörrhandtag.

Följ denna länk för att se och ladda ned BIM-objekt från Jansen

Airedale
Brittiska Airedale Air Conditioning har över fyrtio års erfarenhet av ventilationsteknik.

Airedales första lansering av BIM-objekt omfattar kylaggregats-serierna TCC och TCF som har vunnit utmärkelsen "Energy Saving Product of the Year 2015". BIM-objekten finns tillgängliga i Revit som avancerade MEP-objekt genom Type Catalouges. TCC- och TCF-utbudet är tillgängligt i olika storlekar och variationer för att enkelt kunna användas i olika typer av projekt.

Följ denna länk för att se och ladda ned BIM-objekt från Airedale

Genelec
Genelecs produkter har utvecklats för AV-installationer för både krävande professionell användning och i hemmamiljö. Produkterna avslöjar ljudets originella nyanser utan att varken utelämna eller lägga till något till signalen under någon del av ljudproduktionen. Genelecs produkter är gjorda för att hålla och företaget erbjuder service och ersättningsdelar för att produkterna ska fungera under lång tid.

4000-serien, framtagna med hjälp av industridesignern Harri Koskinen, består av högtalare för installation i framförallt kommersiella lokaler och i andra professionella sammanhang. Högtalarna 4010, 4020, 4030 och 4040 finns nu som BIM-objekt för Revit, ArchiCAD och SketchUp. Objekten har färgvalsmöjligheter i svart och i vitt samt all erforderlig teknisk information. Högtalarna är inte bara ljudstarka, kompakta och snygga med bästa ljud, de är också lätta att installera.

Följ denna länk för att se och ladda ned BIM-objekt från Genelec

Reggiani
Reggiani är ett italienskt belysningsföretag med en marknad som omfattar mer än 80 länder. Företaget har dotterbolag och försäljningskontor i USA, Storbritannien, Kina, Frankrike och Ryssland.

Reggiani har i samarbete med BIMobject fortsatt att utveckla och publicera BIM-objekt: Unisio, Linea Luce Slim, Mosaico, Cyled, Lindro and Re Low LED är de senaste produkterna som blivit publicerade på bimobject.com.

Produktsidorna är organiserade efter produktdimensioner och innehåller olika familjer, ordnade efter wattstyrka. Revit-filerna för Reggiani har bästa flexibilitet och är utvecklade med hänsyn till olika egenskapskrav: användare kan välja storlek, wattstyrka, material, färg samt justering av projektionsvinklar.

Om ytterligare information krävs, så kan användare klicka på en länk inuti BIM-objekten för att ladda ned alla relaterade .IES-filer för en perfekt rendering av den valda designen.

Följ denna länk för att se och ladda ned BIM-objekt från Reggiani

Om BIMobject®:

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013.