Nyhetsbrev BIMobject®

Här hittar du ny information om produktlanseringar på BIMobject Cloud, tekniska beskrivningar av BIM-objekt, senaste nyheterna från BIM-industrin samt kommande evenemang som BIMobject involverar sig i.

Schneider Electric

Schneider Electric är ett av de största företagen inom energihantering och automation. De expanderar ytterligare sin profil på BIMobject Cloud med BIM-objekt för SM6 24.

SM6 24 är ett modulärt uppbyggt ställverk som kan hantera upp till 24kV. Det luftisolerade mellanspännings-ställverket garanterar hög tillförlitlighet i krävande elinstallationer under jord. Användare har tillgång till ett antal variationer inom Revit MEP med utmärkta 2D-representationer som visar symboliska kopplingsscheman.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Schneider Electric

Barco

Det globala teknikföretaget Barco har sitt fokus på att ta fram och utveckla olika typer av nätintegrerade visualiseringsprodukter för nöjes-, företags- och sjukvårdsmarknaderna.

En produktuppdatering av BIM-objekt för Barcos AV-projektorer finns nu tillgänglig på BIMobject Cloud. Revit BIM-objekten innehåller all teknisk information och tillverkningsfakta med bilagda parametrar. Användare får tillgång till ett fullständigt urval av linstyper för respektive projektor via BIM-objekten. Definierade placeringskrav, nödvändiga frizoner och ledningsdragning gör placeringen både enkel och exakt.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Barco

Kom ihåg att anmäla dig till BIMscript™ Hackathon 2015

Ta del av den allra senaste och mest innovativa BIM-tekniken tillsammans med skickliga och engagerade programutvecklare från företag världen över. Lär dig hur BIMscript™ och BIMobject LENA dev App fungerar tillsammans med Rhino och bli samtidigt certifierad användare av programmen.

BIMscript™ och LENA är fritt nedladdningsbara programvaror som ger programutvecklare och CAD-programmerare oanade möjligheter att bygga eget innehåll för de flesta BIM-plattformarna med ett enda skript.

BIMscript™ Hackathon 2015 äger rum 1-4 september i Ungerns huvudstad Budapest.

Läs mer om eventet här

Om BIMobject® AB: