Nyhetsbrev BIMobject®

Här hittar du ny information om produktlanseringar på BIMobject Cloud, tekniska beskrivningar av BIM-objekt, senaste nyheterna från BIM-industrin samt kommande evenemang som BIMobject involverar sig i.

Monodraught

Monodraught tillverkar produkter för naturlig ventilation, kylning, ljusinsläpp och hybrid-ventilationslösningar. Företaget, som levererat design, produkter och marknadslösningar till tusentals projekt i Storbritannien och världen runt, bidrar till att reducera kostnader och energianvändning, och bidrar därmed till ett minskat klimatavtryck.

Monodraught expanderar nu sitt nuvarande utbud av BIM-objekt, och förbättrar samtidigt de redan tillgängliga. Förbättringarna innebär ökad funktionalitet och effektivitet för användning med Revit 2014 och nyare versioner. Användare av Monodraughts BIM-objekt rekommenderas att på nytt ladda ned objekten för att få de nya versionerna.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Monodraught

Gustavsberg

Gustavsberg startade sin porslinstillverkning redan 1825 och är idag ett av Sveriges ledande varumärken i badrumsbranschen. Företaget är numera ett helägt dotterbolag till tyska Villeroy & Boch, en av Europas största tillverkare av badrumsinredningar. Huvudkontoret ligger på Värmdö utanför Stockholm, och produktionsanläggningarna återfinns i Gustavsberg och i Vårgårda.

Gustavsberg lanserar nu sina första BIM-objekt på BIMobject Cloud med ett antal objekt som tillsammans blir ett komplett badrum. Objekten finns tillgängliga i Revit och i ArchiCAD.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Gustavsberg

Daikin Europe N.V.

Daikin Europe N.V. är ett helägt dotterbolag till industrikoncernen Daikin Industries Ltd som är noterad på Tokyobörsen. Det är idag ett av världens ledande företag inom VVS-utrustning som värmepumpar och luftkonditionering. I Sverige finns Daikins produkter representerade sedan 1969.

Denna vecka utökar Daikin sitt utbud av BIM-objekt med RQEQ-P3 and RQYQ-P, två modeller som ingår i en VRV-produktserie. De två modellerna är fullt ut konfigurerade för Revit 2014 och nyare versioner med flera olika varianter, alla med MEP-noder.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Daikin Europe N.V.

Laufen

Schweiziska Laufen har en 120 år lång historia och är idag ett av de ledande designföretagen inom badrumsinredning, inte minst tack vare samarbete med bland andra Alessi och Kartell. Laufen utökar nu sin katalog av BIM-objekt med hundratals nya produkter, och gör dem tillgängliga på BIMobject Cloud. Publiceringen innehåller objekt för både Revit och ArchiCAD och innefattar produkter från bl.a. Kartell by Laufen, Laufen Pro och Living.

Detta är ännu en publicering av Laufen som underlättar för arkitekter och designers i det dagliga arbetet med BIM.

Klicka på länken för att se och ladda ner BIM-objekt från Laufen

Om BIMobject AB: