Vinnare av BIMobject® Competition 2015

BIMobject® har välkomnat unga designers och nya yrkesverksamma inom arkitektur och design att delta i BIMobject Flow/Space Competition 2015. Detta event har belönat kreativa idéer i hur man kan använda BIM-objekt i BIM-applikationer.

De tre vinnarna av tävlingen är följande:

1:a plats

Dimitar Angelov från Bulgarien är vinnaren av en MacBook Air. Han skapade Eco Center, ett koncept som ger en naturlig och funktionell design med en gradvis förändring genom centrumets offentliga områden. I närliggande galleri och food court har han medvetet använt samma möbler, fast på olika sätt med fokus på helheten.

Dimitar är 23 år gammal och är på sitt sista år som arkitektstudent. Han började att arbeta med BIM under sitt andra år av utbildningen. Dimitar blev omgående förtjust i BIM. Han är imponerad över hur mycket snabbare du kan skapa, förändra och avsluta ett projekt och berika det med oändligt antal BIM-objekt. Enligt Dimitar kommer BIM att ha en stor inverkan på hans framtida dagliga arbete, eftersom BIM ger nya möjligheter till arkitekter.

2:a plats

Rafael Morales Santana är vinnaren av en Leaf Lamp från Green Furniture Sweden. Han skapade projektet Mind. Han visade kreativitet och konsekvens när han använde krökning av möblerna i olika skalor och sammanhang. Han skapade ett tilltalande och livligt koncept för köpcentret.

3:e plats

Nikolai Ender från Österrike är vinnaren av en ipad Mini. Han gjorde projektet The Green. Han presenterade ett tydligt mönster från träd till träd med trevliga ställen att vila under. Nikolai är 20 år gammal och har alltid älskat arkitektur och design. När han har skapat projekt med BIM har han alltid fått leta över hela webben för att hitta smarta BIM-objekt till sina projekt. Han är därför väldigt glad att han kan använda bimobject.com då det är en fantastisk möjlighet att kunna använda tillverkarspecifika BIM-objekt i olika kategorier. Det är väldigt enkelt att använda BIM och du får en bra överblick på projektet som du arbetar med.

Följ länken för att se de vinnande deltagarnas projekt:

Tack för alla fantastiska bidrag. Vi har fått in väldigt många projekt så vi väljer att endast publicera vinnarna. Vi ser fram emot nästa BIMobject® Competition!

Hälsningar Team BIMobject!