Vinnarna av BIMobject Awards 2015

VD:ar, säljare, marknadschefer och teknisk personal inom byggbranschen från hela världen mötes i Milano för att lära sig mer om BIM, dela erfarenheter och diskutera de senaste trenderna inom BIM-teknologi som finns på marknaden. Livesändningen från bimobject.com drog till sig fler än 1300 tittare.

BIMobject LIVe 2015, som arrangerades i Milano den 24-25:e september, lockade till sig flera profilerade företag och organisationer. Under den två dagar långa konferensen fick deltagarna lyssna till ledare och experter inom BIM, BIM-objekt och molnbaserad digital marknadsföring samt pre-sales, som talade om de senaste framstegen inom BIM.

BIMobject® Awards

Det allra första BIMobject Awards 2015 delades ut i fem kategorier till företag som framgångsrikt har lyckats implementera BIM-teknologi i den dagliga affärsverksamheten.

Schüco
Priset för Most Downloaded BIM object 2015 delades ut till Schüco för fönstersystemet AWS 75 WF SI+. Det har laddats ner mer än 7 000 gånger världen över och sticker ut tack vare sitt breda utbud som fångar användares uppmärksamhet, samtidigt som det tillhandahåller två av de största mjukvaruformaten ArchiCAD och Revit.

Offecct
Offecct vann i kategorin Most Downloaded Brand 2015 för ett beundransvärt antal nedladdningar av deras färgglada och kreativa produktlinje, som har blivit en favorit hos BIM-användare världen över.

Assa Abloy Entrance Systems
Assa Abloy Entrance Systems vann priset Best Use of BIManalytics™ Pro 2015 för sitt flitiga och kreativa sätt att integrera lösningen i den dagliga verksamheten.

Rockpanel
Priset Best Use of Private Clouds 2015 tilldelades Rockpanel för en kreativ och innovativ integrering av BIM-portalen på sin hemsida i alla de 13 marknader som de är verksamma i. De erbjuder även en användbar extrafunktion, som består i en instruktionsvideo, som är en integrerad del av deras BIM-portal.

Ecophon
Priset i kategorin Developers’ Choice of BIM objects 2015 tilldelades Ecophon för deras väldigt parametriska och smarta BIM-objekt, vilka har använts i fallstudier för att visa hur användandet av BIM-objekt kan spara både tid och pengar under hela BIM-processen.

Nästa BIMobject LIVe kommer att ta oss till San Francisco och det prestigefyllda Autodesk Gallery den 29:e oktober.

Klicka på länken för att läsa mer om eventet samt att anmäla ditt deltagande

Om BIMobject AB:

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!

BIMobject AB (publ) - NASDAQ First North Stockholm - Ticker: BIM