BIMobject® har blivit utvald till Autodesk Cloud Accelerator Program i USA

BIMobject® kommer att deltaga i Autodesk Cloud Accelerator Program 2015 under två veckor i San Francisco. De 14 mest kreativa mjukvaruutvecklarna från hela världen kommer att arbeta intensivt på ett valt projekt med hjälp, support och träning från Autodesk Clouds ingenjörsteam.

Autodesk är ett världsledande företag som skapar 3D mjukvaror för arkitektur-, ingenjörs-, konstruktions-, tillverknings-, media- och underhållsindustrin. De är mest kända för AutoCAD, Revit och deras Inventor software.

”I’m very excited that BIMobject will be participating in the inaugural Autodesk Cloud Accelerator. This is a program to promote innovation, and we’re looking forward to supporting the BIMobject team as they make innovative use of the Autodesk cloud service APIs”, säger Stephen Preston, Senior Manager för Developer Evangelism på Autodesk.

Om Autodesk:

Autodesk hjälper människor att föreställa sig, designa och skapa en bättre värld. Alla – allt från designers, ingenjörer och arkitekter till digitala konstnärer, studenter och hobbyanvändare – använder Autodesks mjukvara för att frigöra sin kreativitet och lösa viktiga utmaningar. För mer information, besök autodesk.com eller följ @autodesk.

Autodesk is a registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries.

All other brand names, product names or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.