Bjerg innovation stärker BIMobjects® närvaro i Danmark

Bjerg innovation är en forsknings-, och utvecklingsavdelning på Bjerg Arkitektur A/S - en av de ledande danska arkitektföretagen i passivhuskunskap. Bjerg innovation har sedan mitten av 00' utvecklat och integrerat de bästa BIM- samt passivhuskunskaperna till företagets byggprojekt och till andra kolleger inom hela den danska byggbranschen.

Som affärspartner till BIMobject® kommer Bjerg innovation att stödja det nuvarande BIMobject Teamet i Danmark för att erbjuda BIMobjects service. Med deras kompetens samt breda affärsnätverk kommer de att sälja och stödja alla BIMobject® webblösningar inkluderat, publishing, Private Cloud och BIManalytics™ Pro till hela den danska marknaden. De kommer att vara ett bra komplement till våra befintliga affärsutvecklare och de kommer att skapa ytterligare värde för våra kunder. Tillverkarna kommer att ha våra tjänster nära till hands och vi kan leverera till den danska marknaden på ett ännu effektivare sätt.

“Bjerg Arkitektur A/S är kända för att vara initiativtagare som primärt bygger förskolor, skolor och större bostadsprojekt enligt passivhuskonceptet. Med Bjerg innovation som vår affärspartner får vi möjligheten att arbeta med en väldigt professionell aktör inom BIM i Danmark", säger Kornel Kovacs, Channel Development Manager, på BIMobject.

“Vi har de senaste åren fokuserat vår energi påatt slåihop våra passivhuskunskaper med BIM-kunskaper, för att skapa unika lösningar för kunder med höga krav påbåde energi samt BIM. De senaste åren har vi sett hur BIMobject visade den danska byggindustrin ett nytt sätt att tänka, som efterliknade vårt egna tankesätt, därför var det självklart att bli en BIMobject affärspartner. För många tillverkare är BIM något helt nytt och de är ofta försiktiga när de gör dessa investeringar. Men vi är glada att kunna berätta för våra nuvarande samt våra framtida kunder att vi nu kan erbjuda ett bredare utbud av produkter och kunskap", säger Kenneth Højbjerg, Head of Department på Bjerg Innovation.

Bjerg innovation:

Bjerg innovation är ett nybildat forsknings- samt utvecklingsavdelning på den danska arkitektfirman, Bjerg Arkitektur A/S. Bjerg innovation är en sammanslagning mellan Danska passivhus center och Bjerg BIM, som  var mindre avdelningar på Bjerg arkitektur. Bjerg arkitektur A/S är en av de ledande danska arkitekt firmorna med passivhus kunskap samt kända för att vara innovativa.