Extralångt BingoLotto på söndag med Galenskaparna och Paul Potts

Galenskaparna och After Shave är huvudgäster i BingoLotto på söndag. Det är Guldkväll och programmet är förlängt med en timma, vilket ger gott om utrymme för både gäster och spel.

Galenskaparna och After Shave bildades i början av 80-talet är en av landets mest populära underhållare och har en mängd revyer, filmer och tv-serier i bagaget. Vem minns inte Macken, Stinsen brinner eller låtarna Man ska ha husvagn och Bara sport?

Under kvällen får vi njuta av några av deras absoluta favoritnummer. Lotta möter alla medlemmarna och prata om historien bakom succéerna. Det blir verkligen en minnenas kväll och publiken kommer att bjudas på en och annan överraskning. Det blir också möjligt under kvällen att via Bingolottos Facebooksida ställa frågor till Galenskaparna och kanske önska sin favoritsketch.

Kvällens internationella storgäst är Paul Potts. Mannen som 2007 gick från att vara mobiltelefonförsäljare till att i dag vara en artist som sålt över fyra miljoner skivor. Han slog igenom i en engelsk talangjakt och är mest känd för sin version av Puccinis Nesun Dorma.

På Guldkvällen i våras presenterades Färgfemman Deluxe med 100 luckor fyllda med vinster. Nu är favoriten tillbaka! Bakom de guldbeklädda luckorna gömmer sig bilar, miljoner och hela fem kilo guld.

Margitha Sjöström från Umeå är finalspelare.

BingoLotto sänds på söndag 7 november, kl. 19.00 i TV4 Plus. Mer om programmet finns att läsa på www.bingolotto.se.

För mer information: Folkspel Mathias Skoglund, vice VD, 0705-76 36 65, Cohn & Wolfe Göteborg Michael Steen, 0702-35 99 64. Fria bilder för publicering finns att hämta på www.bildbanken.com (login: bingo, lösen: press).

• Sport

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelsernas 71 riksorganisationer, med över 5 miljoner medlemmar. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla folkrörelsernas möjlighet att med egen insats öka sin intjäningsförmåga. Vi är inte störst på den svenska spelmarknaden men förmodligen gör vi störst nytta. Våra största produkter heter BingoLotto, Sverigelotten, Sverigelotteriet, BingoLottos Julkalender och Bingo på nätet – www.bingolotto.se. Genom åren har Folkspels största produkt BingoLotto genererat ca 15 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Ytterligare information finns tillgänglig på www.folkspel.se