Guldkväll i BingoLotto på påskdagen i TV4 - Maud Adams, Kevin Borg, La Gaylia Frazier, Sten Nilsson, Malena Laszlo och massor av äggstra vinster!

BingoLottos Guldkväll på påskdagen bjuder på en stjärnsprakande kavalkad av gäster, artister och överraskningar. Ingen mindre än fd bondbruden Maud Adams sätts under Lottas lupp och det blir en kavalkad av artister på scen. Naturligtvis är Lottas spelhåla fylld av äggstra många, och lite annorlunda vinster denna afton - eller vad sägs om en resa till Antarktis, värd 150000 kronor?

Det blir en internationell fläkt i BingoLotto när Maud Adams tar plats i Lottas soffa på påskdagen. Bondbruden Maud Adams, är en av våra mest kända utlandssvenskor som har haft en mycket lång modell- och skådespelarkarriär. Idag driver hon bland annat en agentur för ett kosmetikaföretag med naturliga hudvårdsprodukter. Med Maud Adams i studion är en koppling till Norrbotten och Bond oundviklig. Artisterna har siktat in sig på välkända Bond-låtar.

BingoLottos scen är välbesökt denna extralånga sändning, bland andra av vinnaren från Idol 2008 - Kevin Borg. Superheta Kevin som nyligen släppte sin första egna skiva, "The beginning", har lovat att framföra Streetlights från den nya plattan. Mer musik blir det från den amerikanska sångbegåvningen La Gaylia Frazier och musikalartisten Malena Laszlo. Tillsammans ska dessa tre också framföra ett hejdundrande Bond-medley dagen till ära.

Dansbandskungen Sten Nilsson har lovat att komma och Husbandet finns naturligtvis på plats. Denna kväll förstärkt med Göteborg Wind Orchestra. Lottas spelhåla är laddad till max, bland annat med extra Volvobilar, solresor och en specialresa till Sydpolen! I Bingospelen finns bland mycket annat 10 kilo guld att vinna.

Maud Adams skänker under kvällens gång veckans Föreningsbidrag på 10000 kronor till Luleå Basket. Därmed blir Maud Adams hedersprenumerant, vilket innebär att hon varje vecka kommer att få nya lotter direkt hem i brevlådan - under ett helt år.

Veckans finalspelare heter Marita Johansson och kommer från Lima i Dalarna. Sköter hon korten väl kan hon få åka hem med 3 sköna miljoner i fickan. Ingen dålig påskpresent!

BingoLottos Guldkväll sänds i TV4 den 12 april 19.30 - 23.30

FOTO: Lotta Engberg har lovat ett program med äggstra av allt!

För mer information: Folkspel Mathias Skoglund, vice VD, 0705-76 36 65, Cohn&Wolfe Göteborg Mariana Lucic 0702 - 41 84 57. Fria bilder för publicering finns att hämta på www.bildbanken.com (login: bingo, lösen: press).

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelsernas 75 riksorganisationer, med över 5 miljoner medlemmar. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla folkrörelsernas möjlighet att med egen insats öka sin intjäningsförmåga. Vi är inte störst på den svenska spelmarknaden men förmodligen gör vi störst nytta. Våra största produkter heter BingoLotto, Sverigelotten, BingoLottos Julkalender och Bingo på nätet - www.bingolotto.se. Genom åren har Folkspels största produkt BingoLotto genererat ca 15 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Ytterligare information finns tillgänglig på www.folkspel.se