Henrik Lindroth ny försäljningsdirektör på Folkspel

Henrik Lindroth tillträder under våren som försäljningsdirektör på Folkspel AB. Folkspel är föreningslivets eget spelbolag och står bakom bl.a. BingoLotto, Sverigelotteriet och Eldsjälsgalan med miljonbingo i TV4. Lindroth kommer närmast från tjänsten som annonschef på Göteborgs-Posten.

Henrik Lindroth är 44 år och har arbetat med försäljning och marknadsföring i hela sitt liv. Dels på mediebyrå, dels med snabbrörliga konsumentprodukter. Det nya jobbet innebär att han återvänder till sina gamla jaktmarker. Mellan åren 2000 till 2005 var han först administrativ chef och därefter affärsområdeschef på Novamedia som då var ansvarigt för BingoLotto.

- Jag är mycket glad över att få återvända till en kär sak som ligger mig varmt om hjärtat – föreningslivet, ideell verksamhet och spel- och lotteriprodukter. Även om mycket är nytt och har förändrats under de fyra år jag varit borta så är grunden densamma – Folkspels produkter stöttar föreningslivet till sista kronan. Mitt mål är att utveckla och förfina försäljningsstrukturen ytterligare för att Folkspel ska fortsätta vara föreningslivets bästa vän, säger Lindroth.

Folkspel är inne i ett expansivt skede med flera nya produkter och projekt, bland annat Sverigelotteriet.  Ett nytt, stort prenumerationslotteri där hela överskottet går tillbaka till föreningslivet.

-  Lågkonjunkturen har inneburit att många föreningar idag kämpar för att överleva ekonomiskt och är i stort behov av produkter för att skapa intäkter till sin fortsatta verksamhet. Vårt uppdrag är att förse dem med dessa produkter. Vi vässar nu vår organisation för att kunna svara upp mot en ökande försäljning gentemot konsumenter och samarbetspartners, säger VD Hans Sahlin.

För mer information kontakta:

Henrik Lindroth, 0730 – 91 44 22

Hans Sahlin (VD), 073 81 81 200, mail: hans.sahlin@folkspel.se

• Företagsinformation

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelsernas 73 riksorganisationer, med över 5 miljoner medlemmar. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla folkrörelsernas möjlighet att med egen insats öka sin intjäningsförmåga. Vi är inte störst på den svenska spelmarknaden men förmodligen gör vi störst nytta. Våra största produkter heter BingoLotto, Sverigelotten, BingoLottos Julkalender och Bingo på nätet – www.bingolotto.se. Genom åren har Folkspels största produkt BingoLotto genererat ca 15 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Ytterligare information finns tillgänglig på www.folkspel.se