Linda Bengtzing tar över Bingolotto på söndag

På söndag är det ingen mindre än Linda Bengtzing som leder BingoLotto.  Lotta Engberg ska på semester och vem passar bättre att vikariera för jobbet än Linda?

Det känns stort, det är en ära att få var programledare i BingoLotto.  Men det är mycket att lära sig och förbereda inför programmet och det gör mig nervös, säger Linda.

Linda Bengtzing är sedan länge ett väletablerat namn inom musikvärlden och har slagit igenom hos en bred publik genom schlagerhits som Alla flickor och Jag ljuger så bra. Hon har medverkat i Melodifestivalen tre gånger och i samtliga av dessa har svenska folket röstat fram henne till final! Men hon är inte någon nybörjare som programledare, tidigare har hon haft programledaruppdrag i Sommarkrysset, Ordjakten och Floor Filler och nu är det alltså dags för Linda att leda Bingolotto.

- När jag fick frågan tackade jag ja direkt och tyckte ”gud vad roligt”! Men efteråt tänkte jag, ”vad gjorde jag nu”? Å andra sidan är det så med allt jag gör. Och Lotta är ju världens bästa, på alla punkter, hon har gjort att jag känner mig mycket säkrare inför sändningen. Tack vare henne tackade jag ja, säger Linda.

Lindas gäst i soffan är före detta simmaren David Lega. Han har genom åren inte bara blivit en framgångsrik och prisad idrottsman, med flera världsrekord, utan även en omtyckt föreläsare och affärsman. David föreläser i positivt tänkande och ledarskap där grundtanken bygger på att alla människor kan utvecklas längre än vad de tror är möjligt utefter sina egna förutsättningar. I dag driver David flera företag och hjälper andra handikappade som är i samma situation som honom själv.

Yrvädret Nanne Grönvall gästar också studion och kommer bland annat att framföra sin senaste singel En rastlös själ.

På söndag är det hus och hem- special med extra fina vinster som passar för hemmet. I bingospelen finns bland annat tvättmaskin, soffa och vägg-tv att hämta hem för den som duttar rätt. Dessutom ger Mios vd Christina Ståhl höstens inredningstips.

BingoLotto sänds på söndag 10 oktober, kl. 19.00 i TV4 Plus. Mer om programmet finns att läsa på www.bingolotto.se

För mer information: Folkspel Mathias Skoglund, vice VD, 0705-76 36 65, Cohn&Wolfe Göteborg Malena Bergkvist, 0707-35 39 34. Fria bilder för publicering finns att hämta på www.bildbanken.com (login: bingo, lösen: press).

• Sport

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelsernas 73 riksorganisationer, med över 5 miljoner medlemmar. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla folkrörelsernas möjlighet att med egen insats öka sin intjäningsförmåga. Vi är inte störst på den svenska spelmarknaden men förmodligen gör vi störst nytta. Våra största produkter heter BingoLotto, Sverigelotten, BingoLottos Julkalender och Bingo på nätet – www.bingolotto.se. Genom åren har Folkspels största produkt BingoLotto genererat ca 15 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Ytterligare information finns tillgänglig på www.folkspel.se