Supergruppen 10cc spelar i BingoLotto

10cc, gruppen bakom bland annat den klassiska tryckaren ”I´m not in love, uppträder i BingoLotto nu på söndagen.  Gruppen formligen radade upp hits sedan bildandet i Manchester 1970. ”The Wall street shuffle”, The things we do for love” och ”Donna” är bara några.

Så det är bara att damma av sammetskavajen och den blommiga skjortan med jättekragarna och dansa loss hemma i vardagsrummet, bättre musikunderhållning blir det inte på TV den här helgen! Förutom ”I´m not in love” bjuder 10cc på ”Dreadlock holiday”.

Söndagens gäst hos Lotta är Thomas Ravelli, temperamentsfull målvakt och legendarisk straffräddare från VM 1994. Han är fortfarande fotbollsintresserad men valde ofta ”Greys anatomy” framför matcherna i Sydafrika i somras.  Thomas  var en usel utespelare,  han  är en riktig hönspappa och när döttrarna letar efter honom börjar de söka i TV-soffan. En intervju att se fram emot.

I bingospelet är det semesterspecial med resor till bland annat Mexico, Gran Canaria, Dubai, Maldiverna, Teneriffa och Sri Lanka.

I förra veckans finalspel vann Margit och Margareta från Filipstad maxbeloppet tre miljoner kronor, frågan är nu om detta kommer att upprepas?

Och tänk på att du kan se hela programmet utan att missa hur det går i valet!

BingoLotto sänds på söndag 19 september, kl. 19.00 i TV4 Plus. Mer om programmet finns att läsa på www.bingolotto.se

För mer information: Folkspel Mathias Skoglund, vice VD, 0705-76 36 65, Cohn&Wolfe Göteborg Michael Steen, 070- 235 99 64. Fria bilder för publicering finns att hämta på www.bildbanken.com (login: bingo, lösen: press).

• Sport

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelsernas 73 riksorganisationer, med över 5 miljoner medlemmar. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla folkrörelsernas möjlighet att med egen insats öka sin intjäningsförmåga. Vi är inte störst på den svenska spelmarknaden men förmodligen gör vi störst nytta. Våra största produkter heter BingoLotto, Sverigelotten, BingoLottos Julkalender och Bingo på nätet – www.bingolotto.se. Genom åren har Folkspels största produkt BingoLotto genererat ca 15 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Ytterligare information finns tillgänglig på www.folkspel.se