Västerbottens Handelskammare och Exportdagen

Exportdagen som arrangerades av Västerbottens Handelskammare kryddades av många intressanta talare och möten, bland andra Anna Nordström, handelssekreterare Business Sweden som verkligen gjorde det tydligt att Tyskland är stort och en fantastisk marknad att göra affärer på. Kristin Holme, Project Manager Danmark talade bland annat om att våga tänka stort och långsiktigt. Även grundaren till NorthKingdom Roger Stighäll var på plats och berättade om deras resa men också om morgondagens utmaningar.

Själv tycker jag att det är så viktigt att tala till kundernas hjärtan och hjärna, att utgå ifrån att människor kan fatta riktiga beslut för sig själva. Och att vi som säljer varor och tjänster också måste ta vårt ansvar och kommunicera sanningen. Därför blev jag extra glad när också Roger Stighäll bekräftade det jag tror på. Det är slut med att kunna sälja allt med ” mördande reklam” kunderna är så medvetna och via sociala medier sprids allt så fort. Håller man inte vad man lovar så vet sant alla om det. Det glädjer mig även att Roger också valt att behålla huvudkontoret i Skellefteå. kolla in www.northkingdom.com

På bilden är det jag och Roger Stighäll.

• blogg