Bird & Bird företrädde Snow Software vid Sumeru Equity Partners och Ontario Pension Boards investering i Snow

Bird & Bird har företrätt Snow Software vid förhandlingar i samband med en finansieringsrunda i bolaget där Sumeru Equity Partners och Ontario Pension Board har gått in med en investering om 120 miljoner dollar. Teamet på Bird & Bird har bland annat bistått med framtagande av transaktionsavtal och vägledning kring strukturella frågor utifrån det svenska perspektivet.

Snow Software är ett världsledande företag när det kommer till att leverera SAM-lösningar på plats och i molnet. Företaget analyserar och administrerar mer än 1,7 miljarder programposter för allt från små företag till myndigheter och multiinternationella koncerner. Snow Software är ett privatägt bolag med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Investeringen ska hjälpa Snow att genomföra globala expansioner, förbättra deras erbjudande av mobila- och molnbaserade plattformar samt ge nya möjligheter för produktutveckling.

Mårten Willamo (Nordic Head of Corporate) har lett projektet tillsammans med Josefin Johansson (Associate) och Sebastian Westerling (Associate).

Mårten Willamo, Nordic Head of Corporate: "Vi på Bird & Bird är oerhört stolta och glada över att ha fått företräda Snow i deras globala expension och ser fram emot att följa dem i deras fortsatta framgångssaga. Som nybliven delägare på byrån är jag mycket imponerad över hur mitt nya team har levererat genom det här projektet."

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskilt fokus på branscherna tech & comms, media, life sciences, aviation, energy & utilities och retail & consmumer. Inom dessa branscher täcker Bird & Bird samtliga affärsjuridiska områden, bl.a. avtals-, skatte-, immaterial-, fastighets- och arbetsrätt. Med över 1100 jurister på 28 kontor i 20 länder är Bird & Bird en internationell plattform för såväl klienter som medarbetare. På Stockholmskontoret arbetar idag närmare 60 jurister.