Stockholmsbaserade eventsajtbolaget Confetti går in i nästa fas – ska nu bli störst i Norden

Med dubblad omsättning, flera nya medarbetare och nya tjänsten Confetti for Business är Confetti nu redo att växa markant för att bli störst i Norden när det kommer till att hantera, administrera och bjuda in till event.

Eventsajtbolaget Confetti startades 2014 och har sedan dess satsat på att bygga en stabil tjänst för att underlätta privatpersoner och organisationers sätt att bjuda in och hantera event. Tanken är att vem som helst ska kunna bygga en snygg landningssida för event utan att det krävs några kodningskunskaper. Med dubblad omsättning i år jämfört samma kvartal i fjol, flera nya medarbetare och en ny tjänst anpassad för företag är Confetti nu påväg till nya höjder. Nu vill man bli störst i Norden och det självklara valet för den som bjuder in till fest, bröllop, seminarium, konferens eller andra event.

Idag har Confetti närmare 10 000 kunder där några exempel är Dagens Nyheter,KPA Pension, Universal Music och Unionen. Två nya medarbetare i rollerna utvecklare och kundtjänstansvarig har precis tillsatts och snart är en utvecklare till på väg in. Innan året är slut planerar man på att kunna rekrytera ytterligare två medarbetare.

– Vi har lagt några år på att verkligen bygga upp en solid grund för Confetti där vi har växt organiskt och skapat en produkt som verkligen håller för alltifrån små privatfester till stora festivaler med olika biljettyper och behov, säger Martina Elm, medgrundare. Under tiden har vi också lyckats identifiera behov hos storbolag och nu skapat en produkt som passar dem i Confetti for Business. Denna utveckling av produkten gör också att vi växer i både medarbetare och omsättning, fortsätter hon.

Confetti for Business är, precis som det låter, ett sätt för stora företag att hantera alla sina events. Genom att få en tydlig överblick över eventsen och sina gäster kommer man också kunna följa sina besökares beteende och därmed ges större möjlighet till leadsgenering och kommunikation mot potentiella och existerande kunder. Eventsajterna kommer dessutom kunna anpassas så att de ser ut som varumärkets egna hemsida vilket också gör att en besökare på sajten slipper känna att denne flyttas till en annan sida när hen registrerar sig för ett event. Det underlättar också eventorganisatörens arbete som helt kan redigera eventen utan att behöva störa IT-avdelningen eller den webb-ansvarige. Med Confetti for Business kommer man enkelt kunna se vem som kom på eventet och vem som inte kom, hur många leads man har fått in, om eventet var en framgång och vad man kan göra bättre till nästa gång. Datan kommer underlätta måluppfyllnad och upplevelsen för besökarna.

Den 18 maj lanseras Confetti for Business. Tjänsten går att tillgång till genom http://confetti.events

För mer information om Confettis tjänster, siffror eller organisation kontakta:
Martina Elm
martina@confetti.events

• Konst, kultur, underhållning

Bird is the Word är en liten kommunikationsbyrå med fokus på koncept, design, copy, PR och en stor passion för det digitala.