Bisnode avyttrar ICC

Bisnode har tecknat avtal om att avyttra kreditinformationsföretaget ICC till D&B Storbritannien. ICC är en ledande leverantör av affärskritisk information för risk- och kreditbedömning med verksamhet i Storbritannien och Irland. Avyttringen medför en mindre reaförlust efter avdrag för övervärden hänförliga till bolagsförvärv. Affären genomförs genom försäljning av aktier samt avyttrande av inkråm. Transaktionen är föremål för sedvanliga villkor och förväntas slutföras 31 augusti 2009.

ICC är leverantör av risk- och kreditinformation. ICC är ledande inom intelligent analys av informationsmängder vilket ger kunderna möjlighet till effektiva lösningar för risk- och kreditbedömning.

"Avyttringen är i linje med Bisnodes strategi att fokusera på företag med stora synergier inom koncernen. ICC har god potential och D&B Storbritannien kommer att ge ICC förutsättningar till långsiktig tillväxt." säger Johan Wall, koncernchef Bisnode.

Om Bisnode:
Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation med ett komplett utbud av onlinetjänster inom marknads-, kredit- och produktinformation. Med hjälp av Bisnodes affärsinformationstjänster kan företag öka sin försäljning, minska sina risker och förbättra sina dagliga affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 20 europeiska länder med drygt 3 400 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier.
För mer information se www.bisnode.com

• kreditinformation
  • icc