Bisnode avyttrar Office Team

Bisnode avyttrar den norska IT-leverantören Office Team AS, en del av ONE Holding AS. Avyttringen kommer inte att ha någon märkbar effekt på Bisnodes resultat. Den övriga verksamheten inom ONE Holding, ONE Software AS, erbjuder webbaserade CRM-system och kommer att behållas. Avyttringen följer på en översyn som gjorts av ONE Holding och lett till en sammanslagning mellan ONE Software och Lundalogik Norge i slutet av 2009.

Office Team är ett IT-bolag, som har 12 anställda och omsätter cirka 22 miljoner norska kronor på årsbasis. Bolaget levererar hårdvara och erbjuder IT-konsulttjänster till små och medelstora företag i Norge.

”Försäljningen av Office Team är ett resultat av vår strategi att fokusera på vår kärnverksamhet”, säger Fredrik Åkerman, affärsområdeschef för Software and Applications inom Bisnode.

Avyttringen slutfördes 19 april 2010.

För mer information kontakta:

Fredrik Åkerman, CFO och affärområdeschef Software and Applications, Bisnode
Epost: fredrik.akerman@bisnode.com

Elin Ljung, kommunikationsdirektör, Bisnode
Epost: elin.ljung@bisnode.com

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation med ett komplett utbud av onlinetjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Med hjälp av Bisnodes affärsinformationstjänster kan företag öka sin försäljning, minska sina risker och förbättra sina dagliga affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 18 europeiska länder med drygt 3 100 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information se www.bisnode.com