Bisnode förvärvar Bilfakta

Bisnode har tecknat avtal om att förvärva Bilfakta i Sverige AB, Sveriges största databas med fordonsfakta. Bisnodes dotterbolag InfoTorg erbjuder idag en omfattande informationstjänst, InfoBil för bland annat fordonsbranschen, finans- och försäkringsbolag. I och med förvärvet av Bilfakta stärks erbjudandet med omfattande ny och historisk teknisk fakta om fordon.

InfoTorgs tjänst InfoBil ger kunderna en överblick över svenska fordon och fordonsparker med dagsaktuell information. Bilfakta är en av Sveriges äldsta och mest omfattande bilinformationstjänst och omsätter idag cirka 4 MSEK på årsbasis. Genom att integrera InfoTorgs tjänst med Bilfaktas omfattande databas med teknisk fordonsfakta samt utveckla de integrerade systemlösningarna skapas Sveriges bästa bilinformationslösning.

“Bilfakta kompletterar och stärker vårt erbjudande av marknadssegmenterade informationslösningar. Vi kan utvinna betydande synergier inom datainsamling samt inom utveckling av nya innovativa produkter och lösningar”, säger Mats Erwald, regionchef i Norden.

Övertagandet av Bilfakta sker per den 1april.

För mer information kontakta:

Mats Erwald, regionchef Nordic Bisnode
Epost: mats.erwald@bisnode.com

Elin Ljung, kommunikationschef Bisnode
Telefon: +46 8 558 059 57
Mobil: +46 708 66 10 40
Epost: elin.ljung@bisnode.com

• bilfakta
  • fordonsinformation

Om Bisnode:

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation med ett komplett utbud av onlinetjänster inom marknads-, kredit- och affärsinformation. Med hjälp av Bisnodes affärsinformationstjänster kan företag öka sin försäljning, minska sina risker och förbättra sina dagliga affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 18 europeiska länder med drygt 3 100 anställda. Bisnode ägs till 70 procent av Ratos och 30 procent av Bonnier. För mer information se www.bisnode.com