Bisnode förvärvar innovativt analysföretag

Bisnode, nordens ledande leverantör av beslutstöd, förvärvar resterande aktier i Vendemore och breddar sin portfölj. Vendemore erbjuder globala innovativa lösningar för leadsgenerering och annonsstyrning via webben som maximerar försäljningen för B2B-företag. Verksamheten har sedan förvärvet 2011 expanderat och visar på fortsatt hög tillväxttakt och nya globala erbjudanden inom onlinemarknadsföring.

Grufman Reje grundades 1993 och kärnan i erbjudandet är analysmetoden Simpler™, som bygger på relationen mellan förädlingskostnad och förädlingsvärde. Sedan dess har en trogen kundbas av kommuner, branschorganisationer, regionala kluster och privata företag fått förståelse för hur lönsamhet, effektivitet och konkurrenskraft kommer att påverka deras bransch, närområde och konkurrenter. Grufman Reje har fem medarbetare och omsätter 6 miljoner kronor på årsbasis.

”Vi strävar efter att göra verkligheten synlig. Där är Bisnodes omfattande data en intressant komponent för våra analysmetoder. Deras högkvalitativa data kommer att öka förståelsen kring faktorerna bakom branschutveckling, näringslivsstudier och effektmätningar”, säger Anna Löfmarck, VD Grufman Reje

”Att effektivt kunna analysera stora mängder data är idag en förutsättning för framgång inom många olika branscher. Grufman Reje stärker inte bara vår förmåga att leverera träffsäkra insikter kring lönsamhet och tillväxt för företag och organisationer, de gör det dessutom på ett visuellt och lättillgängligt sätt”, säger Björn-Erik Karlsson, Bisnodes regionchef Norden.

Förvärvet slutförs den 7 mars och förväntas ha en positiv resultateffekt under 2014.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden

E-post: bjorn-erik.karlsson@bisnode.com