Bisnode utser Anders Borg till ny CTO

Bisnode har gått igenom en stor förändring de senaste åren, där verksamheten fokuserats och integrerats starkare och där bolaget nu verkar under ett gemensamt varumärke – allt med syfte att hjälpa befintliga och nya kunder att fatta smarta beslut. Nu får koncernledningen en ny medlem - Anders Borg, med ansvar för utvecklingen av Bisnodes hela erbjudande och titeln Chief Technology Officer.

Bisnode har genomgått en stor förändringsresa i syfte att kunna hantera den extrema tillväxten av information i samhället, förädla den till insikter och lösningar för att hjälpa nuvarande och nya kunder att fatta smarta beslut. Som ett naturligt steg i denna ansats inrättas nu en ny roll i Bisnodes koncernledning, Chief Technology Officer (CTO), Anders Borg får därmed det totala ansvaret för att samordna utvecklingen av Bisnodes erbjudande.

”Vi står väl rustade för att bli framtidens leverantör av beslutsstöd. Vi har rätt expertis, lösningar och kunder för att utveckla framtidens erbjudande. I en värld där informationen finns i överflöd ska vi hjälpa våra kunder att ta fram precis den information de behöver för att ta smarta beslut. Vi ska vara en viktig del i våra kunders framgångar och tillväxt”, säger Anders Borg, CTO, på Bisnode.

Anders Borg har en bakgrund som Investment Manager på Ratos och strategikonsult på Boston Consulting Group. Sedan början på året har han arbetat med affärsutveckling på Bisnode.

”Bisnode behöver ständigt utvecklas för att kunna erbjuda nuvarande och nya kunder det bästa som finns inom beslutstöd, denna satsning är ett naturligt steg i utvecklingen. Anders Borg får det övergripande ansvaret för att möta kundernas behov och skapa framtidens erbjudande. Vår ambition är hög och Anders har de förutsättningar som krävs för att lyckas med detta”, säger Lars Pettersson, CEO på Bisnode.

FöR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Anders Borg, CTO på Bisnode
E-post: anders.borg@bisnode.com

Lars Pettersson, CEO på Bisnode
E-post: lars.pettersson@bisnode.com

• chief technology officer
  • koncernledning
  • aders borg

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och
organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs
mer om Bisnode på www.bisnode.com.