Johan Anstensrud invald som ny styrelseledamot

Bisnode stärker sin bolagsstyrelse ytterligare – Johan Anstensrud invald som ny styrelseledamot den 8 maj 2015.

I oktober 2014 fick Bisnodes bolagsstyrelse tillskott av två nya ledamöter, Sara Öhrvall och Berit Svendsen, som förde med sig stark erfarenhet från innovativa affärsverksamheter. Vid bolagsstämman den 8 maj valde Bisnode in ytterligare en ny högprofilerad ledamot i sin bolagsstyrelse – Johan Anstensrud.

Johan Anstensrud är CEO för InfoCare, ett ledande nordiskt IT-tjänsteföretag. Han har tidigare med framgång lett Bisnode i Norge och har även internationell erfarenhet från ledande positioner inom Microsoft och McKinsey. Johan, som är född 1971, har en MBA från Harvard Business School och en MSc från NTNU (Norwegian University of Science and Technology).

”Jag är både stolt över och ivrig att kunna bidra till Bisnodes utveckling igen. För mig är Bisnode ett unikt, väl positionerat företag inom ett område där vi kommer att se en enorm utveckling under de närmaste åren", säger Johan Anstensrud.

”Vi har under det senaste halvåret arbetat på att förstärka bolagsstyrelsen ytterligare för att fortsätta att stötta omvandlingen av Bisnode. Det känns mycket bra att kunna välkomna Johan till styrelsen och jag gläder mig över den långa erfarenhet han för med sig från ledande positioner på välrenommerade företag”, säger styrelseordförande Jon Risfelt.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Jon Risfelt, styrelseordförande
E-post: jon.risfelt@bisnode.com

• styrelseledamot
  • styrelse
  • bonnier

Om Bisnode

Bisnode möjliggör smarta beslut genom att omvandla data till insikter som underlättar beslutsfattande i både strategiska frågor och i den dagliga driften för företag och organisationer i hela Europa. Bisnode sysselsätter 2 500 medarbetare på sjutton marknader och har en omsättning på SEK 3 500 miljoner. Bisnode är, sedan över tio år, D&B:s partner i D&B:s globala nätverk.