Kreditupplysning nu även i Androidmobilen

Nu går det att ta kreditupplysningar på Sveriges samtliga aktiebolag direkt i mobilen. Kredit- och affärsinformationsföretaget Soliditet är först i Sverige med en Android-app för företagsinformation.

Med appen kan användaren snabbt få en bild av nya affärspartners ekonomiska status - även i situationer då man inte har tillgång till dator.

”Ofta befinner man sig utanför kontoret när man kommer i konakt med nya kunder. Vi tror att appen kommer att användas exempelvis på mässor, konferenser och inför kundbesök”, säger Soliditets VD Krister Jörlén.

Mobilappen fungerar på alla Android-telefoner och kan laddas ned gratis på Android Market. Kravet är att man är eller blir kund hos Soliditet. Priset för en upplysning är densamma som för en standardupplysning.

”Soliditet är först i Sverige med en komplett Android-applikation för företagsinformation och kreditupplysning. Den innehåller även en kartfunktion i Google Maps som visar var företaget finns”, säger Krister Jörlén.

Android är det snabbast växande operativsystemet för mobiltelefoner och finns idag i telefoner från HTC, Sony Ericsson, Samsung och LG.

Pressbilder finns på www.soliditet.se/pressrum

För ytterligare information:

Krister Jörlén, VD Soliditet
E-post: krister.jorlen@soliditet.se

• soliditet
  • kreditinformation
  • kreditupplysning

Om AAA Soliditet AB
Soliditet är Nordens ledande leverantör av kredit- & affärsinformation. Vi hjälper våra kunder med hela kedjan i affärsprocessen från att hitta nya kunder till att analysera befintliga. Hos oss får du snabb tillgång till värderad kredit- och affärsinformation om alla företag i Norden samt alla privatpersoner i Sverige och Norge. Med hjälp av våra värderingsmodeller för bedömning av såväl betalningsförmåga som betalningsvilja kan du fatta fler och lönsammare affärsbeslut. Läs mer på www.soliditet.se