LEDNINGSFÖRÄNDRINGAR I BISNODE

Bisnodes CFO Annika Muskantor kommer att lämna sitt uppdrag. Mats Lönnqvist tillträder som CFO omgående.

Bisnodekoncernen är inne i ett omfattande förändringsarbete och beslut har fattats att utse en ny CFO till Bisnode. Annika Muskantor tillträdde i september 2013 och har med starkt fokus och sin gedigna erfarenhet av change management drivit förändringsfrågor inom finansavdelningen. Nu lämnar Annika sitt uppdrag och en ny interim CFO tar vid.

Mats Lönnqvist har under de tio senaste åren verkat som CFO i Eniro, SAS och PostNord-koncernerna. Han är en erfaren CFO som upprepade gånger varit engagerad i företag under genomgripande förändringsprocesser.

”Annika har under en mycket intensiv period med stort fokus på förändringsarbete drivit finansavdelningen framåt. Nu står vi inför en ny spännande fas för Bisnode vilket ger oss nya möjligheter att fortsätta utveckla företaget. Jag är mycket glad att få välkomna Mats till Bisnode”, säger Lars Pettersson, koncernchef för Bisnode.

FöR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Lars Pettersson, CEO Bisnode
Direkt: +46 8 558 059 31
Mobil: +46 70 517 2802
Epost: lars.pettersson@bisnode.com

• ledningsförändringar
  • bisnodekoncernen

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och
organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs
mer om Bisnode på www.bisnode.com.