Ny styrelseordförande i Bisnode

Bisnodes nya styrelseordförande är Jon Risfelt, som tidigare varit VD för mobiloperatören Europolitan, resebolaget Nyman och Schultz AB samt medicinföretaget Gambro Renal. Idag bedriver Jon egen verksamhet med fokus på styrelsearbete, rådgivning och mentorskap. Han sitter bland annat med i styrelsen för bilkedjan Bilia, konsultbolaget Knowit, medicinteknikbolaget Ortivus och telekombolaget Dialect.

”Bisnode har gått igenom en stor förändring de senaste åren, där verksamheten fokuserats och integrerats starkare och där bolaget nu verkar under ett gemensamt varumärke. Vi är idag en bra bit på väg i nästa steg där Bisnodes och styrelsens fokus är att växa affären.  Jon Risfelt har en gedigen erfarenhet från av att arbeta i verksamheter där utveckling och försäljning av produkter och tjänster med högt teknikinnehåll som underlättar för kunderna står i fokus. Det ger honom en utmärkt erfarenhetsbas för att leda styrelsens arbete”, säger Henrik Blomé, styrelseledamot och Ratos ägaransvarig.

”Bisnode är ett intressant och spännande bolag med en stark position i en bransch där mycket händer. Jag har stor erfarenhet från angränsande branscher med liknande utmaningar. Jag ser fram emot att bidra till Bisnodes framgångar och tillväxt”, säger Jon Risfelt, ny styrelseordförande i Bisnode.

Jon efterträder Ingrid Engström som avgick vid årsstämman den 26 mars för att ta en operativ roll som VD för IFL. Även Phil Cotter och Andreas Schönenberger har tagit nya operativa befattningar, vilka medför att de inte längre är tillgängliga för styrelseuppdrag i Bisnode.

Styrelsens sammansättning:

·  Jon Risfelt – ordförande

·  Henrik Blomé – styrelseledamot

·  Anders Eriksson – styrelseledamot

·  Erik Haegerstrand – styrelseledamot

·  Mikael Norlander – styrelseledamot

·  Sara Hansson – arbetstagarrepresentant

·  Tommy Håkansson – arbetstagarrepresentant

FöR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:

Lars Pettersson, CEO
      Henrik Blomé, Ägaransvarig Ratos

Telefon: +46 8 558 059 00    Telefon: +46 8 700 17 00
E-post: lars.pettersson@bisnode.com  E-post: henrik.blome@ratos.se

• styrelseordförande
  • styrelse

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Vi omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och
organisationer i hela Europa. Vi är mer än 3000 medarbetare i 19 länder. Läs
mer om Bisnode på www.bisnode.com.