Ny vd och ny Nordenchef på Bisnode tillträder i dag

I dag tillträder Lars Pettersson som vd och Björn-Erik Karlsson som Nordenchef på Bisnode. Båda två kommer senast från Atea Sverige där Lars Pettersson axlade vd-rollen och Björn-Erik Karlsson var vice vd och HR-chef. Nu ska de leda Bisnode till ytterligare framgångar och tillväxt.

”Jag inleder arbetet med att lyssna. Jag vill lära känna företaget för att sedan tillsammans med övriga ledningen peka ut en väg framåt med fokus på organisk tillväxt utifrån den fastslagna strategin och affärsplanen. Jag vet att Bisnode har goda förutsättningar att växa och utveckla nya tjänster inom digital affärsinformation. Vi ska säkerställa att Bisnode når sin fulla potential, med ett team som är bättre än summan av individerna”, säger Lars Pettersson, vd på Bisnode.

Norden är Bisnodes största region med ett helhetserbjudande av marknadsledande digitala tjänster inom affärsinformation för att hjälpa kunder förbättra sina affärsbeslut.

”Bisnode-koncernen bygger på många starka, lokala varumärken. Vi ska skapa tillväxt i Bisnode Norden genom att utöka samarbetet och finna synergierna. Företagen ska dra nytta av den samlade kompetensen och det breda erbjudandet av informationstjänster som finns inom koncernen”, säger Björn-Erik Karlsson, Nordenchef på Bisnode.

Nu inleder Lars och Björn-Erik sitt arbete på Bisnode, med uppdrag att realisera synergier och utveckla erbjudandet i koncernen för att skapa långsiktig organisk tillväxt, enligt Bisnodes fastslagna strategi.

”Både Lars och Björn-Erik har bevisat att de kan ena och motivera personer, team och företag att arbeta för ett gemensamt mål. De har skapat organisk och förvärvsbaserad tillväxt i en snabbrörlig bransch. Jag är övertygad om att vi kan förverkliga vår strategi och uppnå en långsiktig tillväxt”, säger Fredrik Åkerman som varit tillförordnad vd på Bisnode och nu återgår till sin roll som finansdirektör.

• crm

Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation. Koncernen erbjuder kredit-, marknads- och affärsinformationslösningar som hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 17 europeiska länder med drygt 3 000 anställda.