Nytt nyhetsbrev om telekommarknaden – med nordiskt perspektiv

Svenska Nyhetsbrev – Sveriges ledande förlag för utgivning av prenumererade nyhetsbrev – startar nu ett nytt nyhetsbrev om telekombranschen. Det nya nyhetsbrevet, Nordic Telecom, behandlar telekombranschen på hela den nordiska marknaden. Nyhetsbrevet är engelskspråkigt och målgruppen är beslutsfattare i den nordiska telekombranschen.

Satsningen stärker Svenska Nyhetsbrevs utgivning på telekomområdet, och fungerar som ett komplement till det dagliga nyhetsbrevet Telekom Online, som har givits ut sedan år 2000 med inriktning på den svenska telekommarknaden.

– Telekommarknaden blir allt mer nordisk. Vi tror att det finns ett intresse för en publikation som speglar i ett nordiskt perspektiv vad som händer i branschen, säger Gunnar Loxdal, vd och ansvarig utgivare.

För mer information:

Marlène Sellebråten, redaktör

Gunnar Loxdal, VD och ansvarig utgivare

• telecom
  • svenska nyhetsbrev

Svenska Nyhetsbrev har funnits sedan 1990, med inriktning på oberoende nischade nyhetsbrev för beslutsfattare i olika branscher. Svenska Nyhetsbrev ger ut nyhetsbrev inom försäkring, pension, telekom, läkemedel, energi och bank. Förlaget har cirka 25 anställda, och ingår i Bisnode-koncernen. Bisnode har verksamhet i ett 20-tal länder i Europa. Några av Bisnodes svenska dotterbolag är Infotorg, Soliditet, PAR, Svensk Handelstidning Justitia och Affärsdata.