PAR i datasamarbete för irländsk företagsinformation

PAR, har lagt till irländska näringslivs uppgifter till dess pan-Europeiska B2B databas EuroContactPool, den snabbast växande i världen.

PAR:s samarbete med Dublin-baserade IDS Media Group, som kommer att leverera uppdaterad information till EuroContactPool på månadsbasis, återspeglar det ökande inflytandet från Irland på de europeiska företagens ekonomi.

Tillkännagivandet följer ett antal högprofilerade företagsflyttar från London till Dublin, från företag som gärna vill dra nytta av det förmånliga skatteklimatet och Irlands införande av euron.

Irland har också starka band med USA, där EuroContactPool allt mer omnämns som en one-stop gateway till europeiskt data.

Utökandet av databasen med Irland kommer att lägga till information om 267 000 företag och 160 000 beslutsfattare och öka EuroContactPool databasens innehav till 21,3 miljoner företag i 16 länder.

Maria Caughey på IDS Media Group säger: "Avtalet med PAR kommer att göra vår irländska företagsdatabas tillgänglig på global basis och kommer att vara särskilt lockande för organisationer som vill nå hela Europa genom en enda gateway".

Per Löfgren, internationell produktchef på PAR / EuroContactPool, säger: "IDS Media Group är erkänt som en ledande leverantör av affärsinformation. Införandet av Irland är en viktig milstolpe för att kunna erbjuda våra kunder en verkligt pan-Europeisk databas för att få tillgång till och kontakta nya kunder ".

Den irländska informationen gör det möjligt för användare att välja företag efter branschsektor, storlek och geografi. Det finns också kontaktuppgifter för beslutsfattarna genom deras befattning.

PAR är störst i landet inom adress- och informationslösningar inom B2B med ett brett sortiment av egna produkter och tjänster. Företaget arbetar också med konsumentregister, utländska företagsregister och specialregister.

För mer information kontakta:

Per Löfgren, Produktchef EuroContactPool
PAR AB