Saab förstärker sin CRM-process globalt med hjälp av Lundalogik

Saab vill nu förstärka hanteringen av koncernens komplexa och långsiktiga affärer, och har därför köpt CRM-systemet Lime™ från Lundalogik. Saab ska även aktivt använda Lime™ för relationshantering och marknadsfrågor i sitt arbete med kommande koncernsynergier. Lundalogik levererar konsultation och sitt CRM-system till Saab för global utrullning.

"Valet föll på  Lime™  efter en utvärdering av de CRM-system som idag används inom Saab-koncernen.  Nuvarande användare av Lime™ inom Saab är nöjda med systemet och dess funktionalitet samt den support och service som Lundalogik levererat. Lundalogiks kompetens inom CRM-området och deras kunskap om Saab-koncernens behov har varit viktiga argument i valet" säger Sofia Nisséus på Saab.

”Saab är en internationell koncern, med verksamhet över hela världen. Valet av Lundalogik, bekräftar vår leveransförmåga till den här typen av kunder. Det här projektet ligger helt i linje med våra internationella ambitioner” säger Anders Fransson, VD på Lundalogik.

Avtalet, som omfattar såväl en global koncernlicens som konsultation och service, är skrivet på tre år med möjlighet till förlängning i två år.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Lars Andersson, marknadschef

Lundalogik AB