Bixia lanserar Reko El som bästa valet för miljön

Nu lanserar elhandelsbolaget Bixia AB (före detta Östkraft) en helt ny produkt, Reko El. Bixia Reko El innehåller enbart el från förnybara källor, dessutom är elen närproducerad. För att främja produktionen av den närproducerade elen går också en del av den fasta avgiften till Bixia Miljöfond där lokala utvecklingsprojekt kan få bidrag.

Bixia fortsätter att profilera sig som ett elhandelsbolag där närproducerad el från förnybara källor står i fokus. Med Reko El kan kunderna göra det mest miljömedvetna valet. Samtidigt jobbar Bixia för att underlätta för sina kunder att använda mindre el.

Bixia ger råd och tips om hur man minskar elförbrukningen på Energiwebben eller genom personliga råd via kundservice.

- Vår nya produkt Bixia Reko El är ett helt nytt sätt att köpa el för våra kunder, säger Jenny Johnson. För abonnemanget betalar kunden en fast administrativ avgift om 1,90 kronor per dag. För den rörliga delen köper kunden elen till rörligt pris utan påslag. Det betyder att Bixia står på kundens sida. Med Reko El tar vi också ytterliga ett steg mot att öka möjligheterna för våra kunder att enbart köpa el från förnybara källor.

• elhandelbolag
  • elhandelsbolag
  • förnyelsebar

Om Bixia
Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag, med cirka en kvarts miljon kunder över hela landet och en omsättning runt 3 miljarder. Vi ägs av åtta bolag och finns på 17 orter. Det ger oss en stark lokal förankring. Dessutom växer vi stadigt på den nationella marknaden.