​BizMaker erbjuder kreativa kontorsmiljöer och en effektiv process för utveckling av människor, affärer och nya tillväxtföretag.

Är du en av Sveriges vassaste affärsrådgivare?

Vi söker dig som brinner för att bidra till andras framgång
Som affärsrådgivare bidrar du till företagsutveckling genom rådgivning och coaching av team och individer i innovativa startups och avknoppningsprojekt från etablerat näringsliv. Vi förutsätter att du har bred erfarenhet som entreprenör med eget företagande i bagaget. Du har kunskap om hur man bygger framgångsrika företag samt innehar relevant utbildning, erfarenhet och personlighet för att genomföra kompetent affärsrådgivning, inge förtroende och inspirera andra.

På BizMaker lever vi som vi lär och arbetar aktivt och kontinuerligt för att även själva utvecklas som team och individer. Du bör därför vara väl medveten om dina egna styrkor och svagheter samt vara öppen för självreflektion. Vi lägger stor vikt vid hur din personlighet och dina erfarenheter matchar vårt befintliga team och våra mål. I rekryteringsarbetet strävar vi efter både mångfald och jämställdhet då vi vet att det är framgångsfaktorer för starka team och goda resultat.

Affärsrådgivare med placering i Timrå Kommun
Du har tillgång till och ansvar för vår inkubatormiljö i Timrå kommun. Du arbetar med affärsrådgivning till utvalda inkubatorföretag med tillväxtpotential och förväntas hantera ca 10-12 st företag i process. Ditt uppdrag är att med ett coachande förhållningssätt bidra till bästa möjliga förutsättningar för inkubatorbolagens framgång, företrädesvis på en internationell marknad. Du följer med på resan från affärsidé till framgångsrikt företag och bidrar med råd, mentorskap och coaching. I uppdraget ingår också att arbeta med olika öppna affärsutvecklingsprogram, delta i inspirationsaktiviteter och arbeta med intagsprocessen av nya företag till vår inkubator.

Idag är vi totalt 18 medarbetare som tillsammans arbetar med över 70 utvalda och nytänkande idéer och företag i olika affärsutvecklingsprogram. Du ingår i ett regionalt team om 11 affärsrådgivare och ett 30-tal konsulter. För att stötta och dra nytta av varandras specifika spetskompetenser inom olika områden deltar du kontinuerligt på gemensamma bolagsråd. I arbetsuppgifterna ingår även samverkan och samarbete med övriga medarbetare samt andra organisationer och aktörer på din ort. Särskild kompetens inom affärsengelska och/eller marknadsföring ser vi som meriterande för denna tjänst.

Är du den vi söker?
Skicka din ansökan snarast till matts.nyman@bizmaker.se (dock senast 2017-09-22). Vi har för avsikt att tillsätta tjänsten omgående. Individuell lönesättning tillämpas och alla medarbetare omfattas av kollektivavtal. Tjänsten är en projektanställning t.o.m. 2018-12-31 med goda möjligheter till förlängning.

BizMaker är en regional företagsinkubator med kontor på sju orter i Västernorrland och på Ekerö i Stockholm. Vi erbjuder kreativa kontorsmiljöer och en effektiv process för utveckling av människor, affärer och nya tillväxtföretag.

BizMaker driver projekt VINK 2016-2018 och erhåller stöd från bland annat Europeiska regionala utvecklingsfonden och Landstinget Västernorrland.

Matts Nyman

Verkställande direktör 070 604 00 52