Blissum i Härnösand startar onlineutbildning för företagande på egna villkor

Blissum i Härnösand startar onlineutbildning för företagande på egna villkor

I tio års tid har Kirsi Wahlström drivit sitt företag Blissum där hon under de senaste åren coachat soloföretagare runt om i Sverige och även utanför landets gränser utifrån hennes koncept Blissful Business. Nu startar hon en ettårig utbildning för att nå ännu fler med sitt budskap.

– ”Blissful Business YoUniversity” är designad för att hjälpa soloföretagare att tjäna mer, nå fler och skapa mer frihet i sitt vardagsliv. Det handlar om att ta sitt företagande till nästa nivå samtidigt som man också har fokus på att bygga det liv som man vill leva", säger Kirsi Wahlström.

I fem år har hon arbetat med konceptet Blissful Business – som i första hand riktar sig till tjänstebaserade företagare. Med Blissful Business YoUniversity tar hon konceptet vidare. Något liknande finns inte i Sverige idag.

-Jag har inspirerats av utbildningar i USA och Australien, berättar Kirsi, bland annat Entrepreneurial Leadership Academy där jag själv studerat.

Deltagarna kan gå utbildningen i sin helhet via webben men också välja till ytterligare support för att på djupet arbeta igenom sitt företagande. Bland annat erbjuds fyra stycken kurserhelger på den egna gården, utanför Härnösand, där den gamla bagarstugan håller på att omvandlas till en kursgård i miniatyr.

Start 1 februari
Utbildningen startar 1 februari 2018 och nu har precis dörrarna öppnats för anmälningar. Första året körs utbildningen med begränsat antal deltagare för vidare utvärdering. Därefter är målet att skala upp ytterligare. Intresset för utbildningen är stort. Att skapa balans i tillvaron är något som växer inte bara i Sverige, utan även internationellt.

– "Jag siktar på att Blissful Business YoUniversity också ska finnas på en internationell marknad i framtiden, berättar Kirsi.

Kontakt:
Kirsi Wahlström