Bjäre Kraft investerar ytterligare 7 miljoner i bredbandsnätet

I dagarna påbörjar Bjäre Kraft en omfattande uppgradering av sitt bredbandsnät. Det är ett proaktivt arbete för att klara ökad kundtillströmning och de allt högre krav som ställs på bredbandsanslutningar.

Det är ett tekniskt generationsskifte som är på gång då central utrustning i Bjäre Krafts bredbandsnät byts till den senaste tekniken. Förutom större kundkapacitet och möjlighet till hissnande hastigheter mot internet, medför den nya utrustningen att Bjäre Krafts tekniker får ett mer modernt och lättarbetat system.

-  Nuvarande utrustning har sju år på nacken, vilket i stadsnätssammanhang är nära pensionsstrecket. Den fungerar oklanderligt idag, men vi vill föryngra innan problemen börjar, berättar Alexander Jansson, VD Bjäre Kraft Bredband AB.

Bjäre Krafts kunder kommer främst märka av förändringen genom att de efter nyår kommer kunna erbjudas internettjänster på 1000 Mbit per sekund.

-  Efterfrågan ökar för varje dag på denna typ av tjänst och utvecklingen går mot att allt fler saker i våra hem kommer vara uppkopplade och styras över internet. Detta kommer att kräva högre hastigheter och ordentligt med bandbredd. Så efterfrågan kommer att öka och då är vi väl förberedda, säger Håkan Eriksson, koncernchef Bjäre Kraft.

För ytterligare information kontakta:
Alexander Jansson, VD Bjäre Kraft Bredband AB, 0431-44 99 16

• internet
  • tv
  • bredband
  • fiber

• Båstad

Bjäre Kraft är ett energi- och bredbandsföretag som har sitt huvudkontor mitt på vackra Bjärehalvön. Vi sköter elnätet på Bjäre och har bredbandskunder i kommunerna Båstad, Ängelholm, Åstorp, Klippan och Örkelljunga. Vårt fibernät växer i full fart!

Lollo Stahl-Flemark

Presskontakt Informationsansvarig 0431-44 54 02