GLOBAL KAMPANJ NU PÅ SVERIGES ÖVERLÄPP

Reglerna är enkla: starta slätrakad den 1 november, registrera dig på movember.com, anslut dig till Team Björn Borg, odla en Mo i din bästa stil under hela månaden och övertala familj och vänner att donera pengar till din insats – din Mo. Och oroa dig inte – är du en tjej är det ok att inte odla en Mo, utan bara välsigna männen i ditt liv med ditt stilla godkännande av denna läppbehåring. Du kan njuta av att bli titulerad MoSista i åtminstone en månads tid.

Lanseringen av Movemberkampanjen i Sverige skedde på Björn Borgs huvudkontor i Stockholm med en vernissage av Getty Images fotoutställning Movember & sons.

– Movember är ett klockrent initiativ som synliggör faktumet att män måste våga hålla koll på sin hälsa oftare. Genom att odla en Mo under november månad, bidrar du till att män i Sverige och resten av världen går oftare till läkaren – och till att säkra internationell forskning för en mer precis diagnos och bättre behandling. Ju fler vi blir, desto bättre mår Sveriges män. Registrera dig i team Björn Borg redan nu! säger Jonas Lindberg Nyvang, Marketing and Communications Manager på Björn Borg.

Björn Borg says JA! to Movember (http://www.youtube.com/watch?v=BthuJPmN4ZU)

Movember har gjort stor framgång i framför allt den engelskspråkiga världen sedan sin begynnelse 2003 och når nu alltså även Sverige. Fyra vänners interna utmaning har vuxit till att bli en av världens största hälsokampanjer. Movember är en sammansättning av australienska slangordet för Mustasch, ”Mo” och november.

Facebook:                                    https://www.facebook.com/#!/MovemberSweden?fref=ts

Movembers globala actionplan: http://www.youtube.com/watch?v=uGGJqTILD2k

Pinterest:                                      http://pinterest.com/movember/

För vidare information, kontakta gärna:

Frederick Mungai, PR & Marketing Björn Borg Sweden AB

frederick.mungai@bjornborg.com