Årsstämma i Worldwide Brand Management 2006

Årsstämma äger rum torsdagen den 4 maj 2006 kl 17.00 i bolagets lokaler, Stadsgården 10, Stockholm. Kallelsen i sin helhet återfinns nedan i pressmeddelandet och publiceras den 3 april i Post-och Inrikes Tidningar samt Svenska Dagbladet. Förslag till bolagsstämman i korthet: Val av styrelse Bolagets nomineringskommitté har föreslagit omval av styrelseledamöterna Fredrik Lövstedt, Vilhelm Schottenius, Håkan Roos, Mats H Nilsson och Nils Vinberg. För nyval föreslås Michael Storåkers och Lottie Svedenstedt. Michael Storåkers, född 1972, är styrelseordförande i reklambyrån Storåkers McCann AB och styrelseledamot i bland annat McCann Nordic AB, Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms Konstråd. Aktieinnehav i WBM: 0. Lottie Svedenstedt, född 1957, arbetar med egen konsultverksamhet inom organisations¬och ledarskapsutveckling och är senior partner i konsultnätverket MiL Institute. Hon är styrelseledamot i Clas Ohlson AB, Stadium AB, Stampen AB, Kid Interiör A/S och mkt media AB. Aktieinnehav i WBM: 0. Utdelning Styrelsen föreslår en utdelning om 5 kronor per aktie (före föreslagen aktiesplit). Aktiesplit Styrelse föreslår att bolagsstämma beslutar att genomföra en aktiesplit 4:1. Styrelsen För ytterligare information vänligen kontakta: Fredrik Lövstedt, styrelsens ordförande, mobil 0708-59 54 80. Om Worldwide Brand Management – WBM WBM-koncernen utvecklar och driver sin verksamhet under varumärket Björn Borg. Verksamheten omfattar idag de fem produktområdena kläder, skor, väskor, glasögon och parfym som säljs på sju marknader i Europa, varav Sverige och Holland är de största. Totalt beräknades försäljningen av Björn Borg-produkter 2005 uppgå till cirka 750 Mkr i konsumentledet. Koncernens omsättning uppgick 2005 till 184 Mkr och resultatet efter finansnetto uppgick till 31 Mkr. Antalet anställda är 49. WBMs aktie handlas på Nya Marknaden sedan december 2004.